MFiPR tworzy Departament Komunikacji i Promocji Funduszy Europejskich. Na czele Anna Bracik

dodano: 
25.08.2021
komentarzy: 
0

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej w sierpniu 2021 roku utworzyło Departament Komunikacji i Promocji Funduszy Europejskich. Pokieruje nim Anna Bracik.

Celem utworzenia nowego departamentu w MFiPR jest zwiększenie skuteczności prowadzonych działań oraz uspójnienie komunikacji.

Jak informuje resort w komunikacie, główne działania jednostki będą związane z wypełnianiem obowiązków nałożonych przez regulacje UE na państwa członkowskie w zakresie komunikacji o Funduszach Europejskich i Krajowym Planie Odbudowy. Wśród zadań departamentu będzie „zapewnienie skoordynowanego ogólnopolskiego systemu informacji o środkach wsparcia UE dostępnych w Polsce”.

Nowy departament będzie odpowiadać także za utrzymywanie relacji z mediami i informowanie o bieżącej działalności ministerstwa, zarządzać m.in. serwisami internetowymi poświęconymi Funduszom Europejskim, stroną ministerialną na wspólnym portalu administracji rządowej, a także prowadzić profile w mediach społecznościowych.

Zadaniem jednostki będzie także koordynacja pracy Rzecznika FE i „prowadzenie spraw wynikających z koordynacji i nadzoru nad Siecią Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE) oraz nadzór nad Centrum Projektów Europejskich w zakresie zadań realizowanych na rzecz sieci PIFE”.

Funkcję dyrektora Departamentu Komunikacji i Promocji Funduszy Europejskich MFiPR objęła Anna Bracik. Ma prawie 15-letnie doświadczenie zawodowe, które zdobywała w sektorze prywatnym, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Pracowała m.in. w Deloitte, gdzie była odpowiedzialna za działania z obszaru Business Development, zarządzanie projektami, public relations, strategiczną komunikację biznesową i zarządzanie kryzysowe. W Centrum Informacyjnym Rządu koordynowała natomiast prace biura rzecznika rządu, a także realizowała zadania z obszaru marketingu politycznego. Z kolei w PARP była rzecznikiem prasowym oraz zastępcą dyrektora Departamentu Komunikacji i Marketingu.

Bracik jest absolwentką ekonomii na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Nową komórkę organizacyjną resortu utworzono z połączenia Biura Komunikacji, Biura Rzecznika Funduszy Europejskich oraz Departamentu Promocji Funduszy Europejskich. Połączenie tych jednostek ma „pomóc zintegrować podejmowane działania oraz stworzyć jednolitą strategię komunikacyjną”, co ma przełożyć się na wzrost świadomości odbiorców o Funduszach Europejskich i innych obszarach, które realizuje ministerstwo, takich jak miejska, Partnerstwo Publiczno-Prywatne, program Mosty dla Regionów.

Departament powstał na podstawie zarządzenia nr 136 Prezesa Rady Ministrów, które weszło w życie 24 sierpnia 2021 roku. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin