Moskwa poprawia wizerunek
The Financial Times informuje, że Kreml zatrudnił agencję Ketchum do poprawy swojego wizerunku w grupie G8. Agencja ma się zająć komunikacją z zachodnimi mediami w związku z przewodniczeniem Moskwy grupie G8 przez ten rok i obsługą szczytu w Sankt Petersburgu w czerwcu. Praca agencji będzie koordynowana przez biuro w Waszyngtonie i siostrzaną firmę GPlus Europe. Ich zadaniem będzie zwiększenie rozpoznawalności Rosji, obrona jej wkładu w rozwój demokracji pod rządami Putina, podważanego dotąd przez międzynarodowe media oraz informowanie o komentowanych planach wykorzystania gazu i oleju.
Mitry Peskov, deputy press attaché Putina przyznał, że decyzję wynajęcia agencji PR podjęto w zeszłym roku. Zaprzecza, że ma to coś wspólnego z niepomyślnym początkiem w przewodniczeniu grupie. Wykorzystanie usług agencji wiąże się natomiast z postrzeganiem przez media zachodnie sprawy Gazpromu. Peskov przyznał, że Putin poparł jego decyzję, trochę więcej czasu zajęło przekonanie moskiewskich oficjeli.