.

 

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju rozstrzyga przetarg i odrzuca ofertę On Board za „rażąco niską cenę”

dodano: 
06.12.2013
komentarzy: 
7

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju rozstrzygnęło przetarg na opracowanie strategii budowania marki, promocji i komunikacji. Zwyciężyła agencja ComPress, mimo najwyższej zaproponowanej kwoty. Odrzucono natomiast m.in. ofertę agencji On Board, „za rażąco niską cenę”.

Przedmiot zamówienia obejmował analizę wizerunku NCBiR, opracowanie strategii budowania marki, promocji i komunikacji Centrum oraz przygotowanie operacyjnego planu jego rozwoju i promocji na lata 2014-2015. Na te cele zarezerwowano 615 tys. zł. brutto. Najważniejszym kryterium oceny ofert była ich jakość (70 proc. pkt), czyli logika i efektywność zaproponowanej strategii (40 proc.) i metodologia badania wizerunku NCBiR (30 proc.). Pod uwagę brano także cenę (30 proc.).

Oferty złożyły agencje On Board (141 tys. zł), Warsaw Consultants (221 tys. zł), ITBC Communications (prawie 224 tys. zł), Althermedia (306 tys. zł), H+K (313 tys. zł), Żarówka PR (349 tys.), Neuron (424 tys. zł) i ComPress (prawie 485 tys. zł). W przetargu zwyciężyła oferta tej ostatniej agencji. Mimo że najdroższa, we wszystkich kategoriach poza ceną otrzymała najwyższą punktację.

NCBiR odrzuciło oferty agencji On Board  i H+K. Jak czytamy w uzasadnieniu, cena zaoferowana przez On Board „można być uznana za rażąco niską”, ponieważ znacznie odbiega ona od szacunków zamawiającego i średniej ceny w przetargu. NCBiR nie uznało także wyjaśnień agencji za wyczerpujące. Jak zaznaczono, On Board tłumaczył niską cenę czynnikami subiektywnymi: autorską metodologią, doświadczeniem operacyjnym i sprawnością realizacji podobnych projektów. Jednocześnie zamawiający powołał się na orzecznictwo sądowe, zgodnie z którym niską cenę można tłumaczyć jedynie czynnikami obiektywnymi. Oferta H+K została natomiast wykluczona ze względu na uchybienia formalne.

On Board nie chce komentować sprawy. „Przyjmujemy uzasadnienie NCBiR w sprawie odrzucenia naszej oferty” - zaznacza jednak dyrektor zarządzający agencji On Board Norbert Ofmański.

Pod koniec zeszłego miesiąca kontrowersje wzbudził przetarg Ministerstwa Środowiska na obsługę szczytu klimatycznego. Zwyciężyła w nim agencja Partner of Promotion, proponując cenę znacząco niższą od pozostałych ofert. Zamawiający nie kwestionował zaproponowanej kwoty. W tym przetargu za cenę można było otrzymać 50 proc. pkt. (ks)

komentarzy:
7

Komentarze

(7)
Dodaj komentarz
09.12.2013
11:59:59
z branży
(09.12.2013 11:59:59)
...czyli kompromitacja Ofmańskiego który podpisał się pod bumagą do partnersów :D a sam w dziurawych butach...
06.12.2013
19:20:33
Darth Vader
(06.12.2013 19:20:33)
Do "do o!" Widać decydenci i startujący w przetargach nie wyciągją wniosków albo zasada "a w Polsce jak kto chce" nadal obowiązuje...
06.12.2013
17:18:57
do do o!
(06.12.2013 17:18:57)
No to jesteśmy w połowie drogi...
06.12.2013
14:21:30
max
(06.12.2013 14:21:30)
czy pan Hejnowski też będzie teraz tłumaczyć niską cenę "W oczywisty sposób droższy jest projekt obsługiwany przez Account Managera, niż przez Account Executive'a":)? rozumiem, że jeśli projekt w 80% realizują darmowi stażyści to cena jest także adekwatna?
06.12.2013
14:15:27
do o!
(06.12.2013 14:15:27)
wg standardów zachodnich odrzuca się skrajne ceny - najwyższą i najniższą
06.12.2013
12:31:58
o!
(06.12.2013 12:31:58)
Czyli można - można stosować standard krajów zachodnich - oferta z najniższą ceną automatycznie do kosza.
06.12.2013
11:52:52
dociekliwy
(06.12.2013 11:52:52)
A ja polecam lekturę uzasadnienia. Bo cena to jedno, ale z jakością też kiepsko... A tłumaczenie agencji - blablery te zostawiam bez komentarza http://www.ncbir.pl/gfx/ncbir/pl/defaultopisy/81/84/1/33_13_pn___wybor.pdf
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin