.

 

PB: kryzys etyki w biznesie

dodano: 
01.07.2013
komentarzy: 
0

Z badania przeprowadzonego przez Crido Taxland, Pracodawców RP oraz ICAN Institute, wynika, że polskie firmy często łamią normy etyczne. „75 proc. respondentów uważa, że firmy w Polsce łamią często lub bardzo często zasady etyczne, to znaczy, że trzeba zwrócić szczególną uwagę na praktyki dotyczące etyki biznesu i ich komunikowanie społeczeństwu” – podkreśla Robert Sroka, lider projektu CSR w Crido Taxand.

Według międzynarodowej normy SO8000 (dotyczy miejsca pracy i standardów etycznych), łamane są zasady dotyczące: godzin pracy, wynagrodzenia, dyskryminacji, BHP oraz systemów zarządzania i praktyk dyscyplinujących – czytamy w Pulsie Biznesu. Tylko 2 proc. badanych przyznała, że te zasady nie są łamane w polskich firmach. Analiza uwidoczniła również, że zazwyczaj respondenci lepiej oceniali sytuację we własnej firmie niż na rynku, choć i u siebie widzieli wiele nadużyć. Wśród nieetycznych zachowań ankietowani wymieniali, np. naużywanie zwolnień lekarskich czy używanie sprzętu firmowego do celów prywatnych. Część wskazań dotyczyła też molestowania seksualnego, dyskryminacji, korupcji. Okazuje się, że wśród najbardziej narażonych na zachowania etycznie wątpliwe są pracownicy sprzedaży (35 proc. wskazań), zakupów (30 proc.) oraz zarządy firm (15 proc.).

Zdaniem badanych jest parę przyczyn kryzysu etyki w biznesie. Wśród nich znalazły się: brak pracownika odpowiedzialnego za standardy etyczne w firmie, wielkość firmy, brak czasu, nieświadomość kierownictwa czy sytuacja gospodarcza – podaje Puls Biznesu. (kg)

Źródło:

Puls Biznesu, Zagrożona reputacja przedsiębiorstwa, DCZ, 1.07.2013
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin