Polska branża public relations rozpoczęła konferencją prasową akcję „PR dla RP”. „Jako świadomi obywatele RP, a zarazem dojrzali profesjonaliści branży PR rozpoczynamy otwartą, publiczną debatę na temat wizerunku Polski w kraju i na świecie. (…) Zachęcamy wszystkich związanych z tematyką public relations do włączenia się w nasz projekt” – czytamy w Deklaracji na stronie www.pr4rp.pl, przez którą można również zgłaszać chęć udziału w projekcie.
W ramach akcji planowana jest organizacja „Okrągłego stołu branży public relations”, który będzie okazją do kompleksowej i konstruktywnej dyskusji. Tematem będzie postrzeganie i reputacja naszego kraju w każdym aspekcie życia społecznego, gospodarczego, politycznego i kulturalnego. Pomysłodawcom chodzi o pokazanie wielowymiarowości wizerunku RP, a nie skupianie się na politycznym wizerunku Polski. Planowane jest zdefiniowanie problemów oraz wypracowanie gotowych do zastosowania pomysłów, które przyczynią się do poprawy wizerunku Polski.
Instytut Marketingu Politycznego jest pomysłodawcą i koordynatorem akcji, natomiast grupa inicjatywna składa się z osób i środowisk związanych z PR-em. Wortal PRoto również do niej dołączył. Więcej informacji na stronie poświęconej akcji.