.

 

Ranking fee income za 2016 rok: Partner of Promotion nadal liderem zestawienia

dodano: 
28.06.2017
komentarzy: 
0

Związek Firm Public Relations opublikował wyniki piątego rankingu agencji PR wg fee income. W edycji podsumowującej 2016 rok wzięło udział 19 agencji. Łączny wynik fee income wszystkich firm uwzględnionych w zestawieniu wyniósł 119 737 850 zł, co daje wzrost w stosunku do roku 2015 o 3,9 proc. Na potrzeby rankingu fee income zdefiniowano jako różnicę pomiędzy przychodem netto ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów.

Liderem rankingu już od czterech edycji pozostaje agencja Partner of Promotion. W 2016 roku jej fee income wyniosło 19,54 mln zł. W porównaniu do 2015 roku firma odnotowała wzrost o 0,21 proc. Drugie miejsce, podobnie jak w poprzedniej edycji, należy do MSLGROUP. Fee income agencji za 2016 rok to 14,91 mln zł – wzrost o 2,51 proc. W czołowej trójce znalazł się również Walk, który w porównaniu do poprzedniej edycji awansował o jedno miejsce. Fee income firmy w 2016 roku wyniosło 10,31 mln zł. Walk odnotował największy wzrost ze wszystkich agencji, które znalazły się w zestawieniu. Fee income firmy zwiększyło się w porównaniu do poprzedniego roku o 44,64 proc.

Na czwartym i piątym miejscu znalazły się kolejno: Solski Communications – 8,11 mln zł i wzrost o 37,03 proc. (awans z siódmego miejsca w 2015 r.) i Grayling Poland – 7,24 mln zł i spadek o 5,60 proc. (spadek z trzeciego miejsca w 2015 r.).

Spośród 19 agencji uczestniczących w tegorocznym rankingu 11 firm zanotowało wzrost fee income w stosunku do roku 2015, pięć firm spadek, a trzy nie brały udziału w ubiegłorocznym zestawieniu. Trzy firmy, które odnotowały największy wzrost, to: Walk (44,64 proc.), Clue PR (38,05 proc.) i Solski Communications (37,03 proc.). Agencje, które odnotowały największy spadek, to natomiast GENESIS PR (27,76 proc.), Martis Consulting (7,30 proc.) i Grayling Poland (5,60 proc.).

W porównaniu do 2015 roku poprawie uległ średni wynik fee income, który w 2016 roku osiągnął wartość 6,3 mln zł, a w 2015 roku – 5,5 mln zł. Siedem agencji osiągnęło w tym roku wynik przekraczający średnią.

Łączna wartość przychodów wygenerowanych z honorariów za 2016 rok agencji PR biorących udział w rankingu wyniosła 119,7 mln zł. W latach ubiegłych było to odpowiednio 115,3 mln zł w 2015 roku i 105,6 mln zł w 2014 roku.

Tegoroczny wynik został wypracowany przez 630 konsultantów. Daje to wartość rocznych honorariów przypadających na jednego konsultanta w wysokości ok. 190 tys. zł. W roku ubiegłym wartość ta wynosiła ok. 173 tys. zł i została wypracowana przez 667 konsultantów z badanych agencji.

„To kolejny rok z rzędu, kiedy łączna suma przychodów z honorariów uzyskana przez agencje biorące udział w rankingu wzrosła. To bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę sytuację w spółkach skarbu państwa, które w zeszłym roku wypowiedziały umowy o współpracy z niemal wszystkimi firmami biorącymi udział w rankingu. To pokazuje, że rośnie zapotrzebowanie na usługi profesjonalne i jest dobrą zapowiedzią wyników w 2017 roku, ponieważ obserwujemy stopniowy powrót zleceń z sektora publicznego do firm o ugruntowanej reputacji” – mówi Grzegorz Szczepański, Prezes ZFPR i CEO Hill+Knowlton Strategies.

Ranking miał charakter otwarty - wzięło w nim udział 19 agencji, w tym pięć spoza ZFPR. W celu potwierdzenia wiarygodności informacji przekazanych w ankietach przez agencje biorące udział w rankingu, w wybranych 13 agencjach przeprowadzono audyt potwierdzający dane finansowe.

Pełne wyniki rankingu są dostępne na stronie. (pk)

Czytaj więcej:

Ranking fee income za 2015 rok: Na czele Partnersi. Solski BM z najwyższym wzrostem

Agencje o rankingu fee income. Cz. 1: MSLGROUP, 24/7 Communication, Solski Burson-Marsteller

Agencje o rankingu fee income. Cz. 2: Grayling, On Board, United PR

Agencje o rankingu fee income. Cz. 3: Lighthouse Consultants, Garden of Words, Clue PR

Agencje o rankingu fee income. Cz. 4: Linkleaders, Alert Media Communications, TBT i Wspólnicy

Agencje o rankingu fee income. Cz. 5: Martis Consulting, Multi Communications, Planet PR

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin