.

 

SAR chce opracowania kodeksu ESG dla branży

dodano: 
13.02.2023
komentarzy: 
0

W lutym 2023 roku Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR uruchomiło nowy projekt – ESG dla branży marketingowej. Ma powstać kodeks ESG dla branży.

Inicjatywa „#ESGkomunikacjimarketingowej” powstała, by zachęcić środowisko komunikacji marketingowej do opracowania i implementacji kodeksu ESG dla sektora.  Jej celem jest wypracowanie, a później upowszechnienie dobrych praktyk z zakresu zrównoważonego rozwoju w branży komunikacji marketingowej oraz zastosowanie narzędzi już funkcjonujących na polskim rynku.

„Wierzymy, że tak ważne inicjatywy trzeba robić razem. W Polsce, w porównaniu z Europą i resztą świata, brakuje branżowych inicjatyw dotyczących zrównoważonego rozwoju. Wspólne działanie przyspiesza i ujednolica proces wprowadzania niezbędnych zmian” – mówi Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR.

„Inicjatywa ma zmienić postawy i praktyki stosowane przez branżę oraz spowodować jakościowe zmiany na każdym etapie procesu marketingowego. Zależy nam, aby z wypracowanych przez grupy robocze narzędzi i dobrych praktyk skorzystało jak najszersze grono” – podkreśla Anna Zimecka, dyrektor projektów SAR. „Zapraszamy do udziału w projekcie i dzielenia się posiadanymi badaniami i już funkcjonującymi standardami i dobrymi praktykami” – dodaje.

Zgłoszeń można dokonać za pośrednictwem mediów społecznościowych SAR oraz pod specjalnym adresem esg@sar.org.pl.

Do udziału w projekcie zaproszeni zostali członkowie SAR, przedstawiciele reklamodawców, stowarzyszeń branżowych, instytucji pozarządowych, firm konsultingowych i badawczych oraz mediów.

W ramach inicjatywy wydzielono trzy grupy robocze, które będą pracowały nad określonym zakresem tematycznym i dostosowywały go do realiów polskiego biznesu. Grupa E (environmental) ma wypracować plan wprowadzenia standardu i narzędzia Ad Net Zero. Grupa S (social) zajmie się z kolei głównie wątkami obecnymi w badaniu Global DEI Census, czyli diversity, equity i inclusion (Polska będzie jednym z 30 rynków, na których zostanie przeprowadzone badanie). Grupa G (governance) będzie odpowiedzialna za pracę nad standardami w relacjach klient-agencja, ma przygotować branżę do raportowania zgodnego z nową dyrektywą KE CSRD. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin