.

UOKiK nakłada karę na spółkę POLMEDIQ za wprowadzanie konsumentów w błąd

dodano: 
31.07.2023
komentarzy: 
0

Ponad 91 tys. zł – taką karę nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na spółkę POLMEDIQ w związku z „badaniami” wprowadzającymi konsumentów w błąd. Tomasz Chróstny, prezes UOKiK-u, wydał decyzję kwestionującą cztery praktyki spółki.

„Spółka POLMEDIQ świadomie wprowadzała konsumentów w błąd, zapraszając ich na bezpłatne badania, nie informując o tym, że spotkania będą miały handlowy charakter, a rzekome badania nie będą prowadzone przez lekarza, tylko przez handlowca. Manipulowanie konsumentami przejawiało się również w oferowaniu im produktów, które nie posiadały deklarowanych właściwości, i stwarzaniu wrażenia szczególnej korzyści cenowej. Mogło to zniekształcić decyzje konsumentów i skłonić ich do niepotrzebnych i nieopłacalnych dla nich zakupów. Szczególnie bulwersujący jest fakt, że na praktyki spółki POLMEDIQ narażeni byli przede wszystkim seniorzy – wyjątkowo wrażliwa grupa społeczna” – mówi Tomasz Chróstny.

Do zakwestionowanych przez UOKiK praktyk należą m.in. nieujawnianie informacji o handlowym charakterze badań czy wprowadzanie konsumentów w błąd co do istnienia szczególnej korzyści cenowej – czytamy w komunikacie.

Spółce zostało nakazane natychmiastowe zaprzestanie stosowania wspomnianych praktyk oraz, po uprawomocnieniu decyzji, poinformowanie o niej wszystkich konsumentów, z którymi została zawarta umowa.

UOKiK postanowił nałożyć karę również na osoby zarządzające POLMEDIQ: Krzysztofa Pawła Polusa w wysokości 26 tys. zł i Martynę Polus w wysokości 26 tys. zł w związku z umyślnym dopuszczaniem do naruszenia przez spółkę zbiorowych interesów konsumentów.

Spółce POLMEDIQ przysługuje możliwość odwołania do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. (ao)

Źródło:

uokik.gov.pl
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin