PR staje na nogi
Na łamach magazynu Brief Karolina Błońska pisze o prospericie, jaka panuje na rynku usług PR. „Przychody agencji rosną szybciej niż gospodarka, powstają nowe spółki” – tłumaczy dziennikarka. Jak twierdzi Ewa Szejner, dyrektor zarządzający Mmd Corporate: „Od pewnego czasu obserwujemy, że inwestorzy zagraniczni, ale również polskie przedsiębiorstwa, coraz bardziej doceniają wartość strategicznego doradztwa w obszarze komunikacji korporacyjnej”.
Według specjalistów wypowiadających się w magazynie m.in. Norberta Kilena z On Board PR, następuje coraz większa specjalizacja na rynku, która zdaniem Agaty Tyszkiewicz z Rowlanda może doprowadzić do sytuacji, w której na rynku przetrwają tylko największe oraz silnie wyspecjalizowane mniejsze firmy, jej zdaniem zabraknie natomiast „speców od wszystkiego”. W artykule poruszony zostaje także problem standardów etycznych w branży PR, jak pisze Błońska: „Bariera wejścia na rynek PR jest stosunkowo niska a on sam silnie rozdrobniony. Konkurencja jest duża i nie wszyscy grają fair”. (ml)