Ankieta sposobem na zaangażowanie użytkowników Twittera

dodano: 
11.08.2017
komentarzy: 
0

Zachęcenie ludzi do aktywności w mediach społecznościowych nie jest łatwe. Na szczęście w przypadku Twittera istnieje na to sposób – przeprowadzenie ankiety, pisze Kaylynn Chong na blogu Hootsuite.

Dlaczego głosowanie na platformie zwiększa liczbę reakcji? Według autorki, ludzie lubią pomagać, a proste ankiety nie wymagają od nich dużego wysiłku. Dodatkowo z każdej takiej aktywności mogą wynieść jakąś wiedzę dla siebie. Co więcej, ankiety są anonimowe i użytkownicy nie boją się, że udzielą złych odpowiedzi, przez które zostaną negatywnie ocenieni.

Oto cztery rady, dzięki którym można stworzyć angażującą ankietę, przygotowane przez Kaylynn Chong na podstawie sposobów sprawdzonych przez Nicka Martina – odpowiedzialnego za twitterowy profil firmy Hootsuite.

1. Dopasuj czas emisji do aktywności użytkowników

Udostępnianie głosowania ma sens wtedy, gdy obserwatorzy są w stanie wziąć w nim udział – warto zatem uwzględnić w swoich planach publikację w czasie, kiedy zaangażowanie na Twitterze jest wyższe – czytamy.

2. Zapewnij różnorodne pytania i odpowiedzi

Martin radzi, by zmieniać sposób budowania ankiet, które publikuje się na kanale, żeby nie zanudzić swojej publiczności monotonnymi pytaniami.

Warto zatem dbać o poziom zainteresowania użytkowników i szukać nowych metod na poszukiwanie odpowiedzi. Możliwy wybór reakcji także może się zmieniać – od opcji „tak” lub „nie”, przez stopniowanie swoich poglądów („zdecydowanie się zgadzam”, „zdecydowanie się nie zgadzam”), aż do odpowiedzi o otwartym zakończeniu – stwierdza Hootsuite.

3. Nie nadużywaj tej funkcji

„Jeśli zasypiesz obserwatorów gradem pytań, ryzykujesz tym, że zostaniesz posądzony o używanie ludzi jako darmowych narzędzi badawczych” – czytamy na blogu. Pracownicy Hootsuite sugerują zatem przygotowywanie na przykład regularnych, cotygodniowych ankiet.

4. Bądź responsywny

Jeśli ktoś zdecyduje się wziąć udział w ankiecie, to znaczy, że poświęca Twojej marce czas – jako autor posta powinieneś zatem być obecny na platformie i obserwować aktywność użytkowników. Szczególnie ważna jest reakcja na pozostawione pod głosowaniem komentarze – aby utrzymać zaangażowanie, warto je polubić lub odpowiedzieć.

Reagowanie jest istotne także po zakończeniu ankiety. Można na przykład poinformować odbiorców, w jaki sposób wyniki zostaną wykorzystane – wtedy bardziej prawdopodobne jest, że zaangażują się oni w Twoje treści w przyszłości.

(bm)

Źródło:

blog.hootsuite.com, Using Twitter Polls to Boost Audience Engagement, Kaylynn Chong, 04.08.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin