Audi przeprasza za reklamę pod Pomnikiem Powstania Warszawskiego

dodano: 
01.06.2017
komentarzy: 
5

Audi Polska zamieściło na swoim profilu na Facebooku zdjęcia jednego z modeli samochodów sfotografowanego w charakterystycznych miejscach Warszawy. Auto pojawiło się pod Pałacem Kultury i Nauki, na Starym Mieście czy przy Hali Koszyki.

Źródło: facebook.com/AudiPL

Jedno z ujęć przedstawia natomiast samochód na tle Pomnika Powstania Warszawskiego. To zdjęcie wywołało oburzenie internautów, którzy w komentarzach wyrazili swoje niezadowolenie i podkreślali m.in., że to wyraz braku szacunku do powstańców i polskiej historii.

Reakcje internautów sprawiły, że marka usunęła zdjęcie. Uczestnicy dyskusji przypominają je jednak w komentarzach pod postami Audi Polska.

Źródło: facebook.com/AudiPL

Marka zamieściła natomiast – na Facebooku i na Twitterze – wpisy z przeprosinami: „Pragniemy przeprosić wszystkich za zamieszczenie zdjęcia modelu Audi na tle Pomnika Powstania Warszawskiego. Wykorzystanie tego zdjęcia było oczywistym błędem i jest nam przykro, że zraniliśmy uczucia wielu osób. Bardzo przepraszamy” – napisali przedstawiciele producenta samochodów.

Źródło: facebook.com/AudiPL

Źródło: twitter.com/AudiPolska

Aktualizacja, 05.06.2017:

Audi w kolejnym wpisie na Facebooku wyjaśniło, że sesja zdjęciowa prezentująca samochód nie była elementem kampanii reklamowej i została wykonana przez niezależnego fotografa. „Zdjęcie nie było inicjowane przez Audi, a jego publikacja nastąpiła bez odpowiedniej weryfikacji materiału z sesji” - czytamy we wpisie. Marka zapewniła też, że wyciągnie konsekwencje w związku z publikacją zdjęcia i zmieni zasady zarządzania stroną na Facebooku.

Źródło: facebook.com/AudiPL

(mb)

komentarzy:
5

Zobacz także...

W związku z ostatnimi kryzysami marek zapytaliśmy specjalistów o to, dlaczego branża nie uczy się na błędach i czy takie sytuacje są wpisane w specyfikę działań w mediach społecznościowych...

Jego obowiązki przejmie Jadwiga Borowińska. Kempiński funkcję tę pełnił od 18 lat, wcześniej pracował dla innych marek należących do Volkswagena...

Błędów nie ustrzegły się takie marki jak Audi, Media Expert i Avon, uznanie internautów zdobył natomiast Bosch - podsumowuje Małgorzata Baran, redaktor PRoto...

Komentarze

(5)
Dodaj komentarz
02.06.2017
11:50:59
Tomek
(02.06.2017 11:50:59)
No właśnie trzeba oczekiwać czegoś więcej. Są inicjatywy typu Komitet 44, które potrzebują wsparcia. Przyzwoitość wymaga, żeby Audi nie ograniczyło się do przeprosin, inaczej jasne będzie, że cała akcja obliczona była na zrobienie szumu.
02.06.2017
6:47:17
żih
(02.06.2017 6:47:17)
BND zna się na akcjach prowokacyjnych jak mało kto, w końcu zostali przejęci przez STASI, a ta takich numerów uczył się od najlepszych... KGB/FSB i GRU. Nie bez powodu dział marketingu wybrał pomnik Powstańców Warszawy, a nie np. pomnik powstania w gettcie warszawskim. Niemniej fetor poszedł w świat, a że świat owładnęła ignorancja i tumiwisizm, i w związku z czym w globalnej świadomości istnieje tylko jedno powstanie warszawskie... tak, zgadza się, to od osoby Marka Edelmanna to Audi nieźle musi się natrudzić, żeby nie wyjść na antysemitów.
01.06.2017
15:11:06
Did
(01.06.2017 15:11:06)
Trudno oczekiwać czegoś więcej, przeprosili i miejmy nadzieję, że nie będzie kolejnych wpadek tego typu. Szkoda, że nie dało się tego uniknąć przed publikacją, bo ktoś z agencji potraktował pomnik na równi z ambientem reklamowym, zupełnie ignorując przesłanie kulturowe i historyczne. Gdyby opuścić znaczenie pomnika, można powiedzieć, że zdjęcie wygląda dobrze. Niestety symbolika już pozostawia niesmak.
01.06.2017
14:09:21
Zbigniew Lazar
(01.06.2017 14:09:21)
Proponuję niemieckiej firmie Audi, żeby następną sesję zrobili pod kolejnym charakterystycznym miejscem w Warszawie - pomnikiem Bohaterów Getta.
01.06.2017
13:10:02
Warszawiak
(01.06.2017 13:10:02)
No nikt chyba nie wierzy w te zapewnienia. Inaczej oznaczałoby to tylko tyle, że w AP pracują idioci....
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin