Cartoon Network i Grzegorz Krychowiak walczą z dokuczaniem

dodano: 
24.03.2016
komentarzy: 
0

„Bądź kumplem, nie dokuczaj” – to nazwa nowej kampanii społecznej Cartoon Network, której ambasadorem został piłkarz  reprezentacji Polski Grzegorz Krychowiak.

Jest to już druga edycja kampanii, której celem jest propagowanie koleżeńskich zachowań wśród dzieci. Okazuje się, że ponad połowa uczniów szkół podstawowych doświadcza minimum raz w miesiącu niemiłego zachowania swoich kolegów w postaci obgadywania, izolowania czy nastawiania klasy przeciwko uczniowi. Co więcej, aż 42 proc. najmłodszych dzieci jest ośmieszanych, wyśmiewanych i poniżanych – wynika z badań Instytutu Badań Edukacyjnych, opracowanych na potrzeby akcji. Kampania „Bądź kumplem, nie dokuczaj” stacji Cartoon Network ma uświadomić, jak krzywdzące wobec innych dzieci mogą być niekoleżeńskie zachowania oraz zachęcić do reakcji i promocji przyjaznych postaw wśród młodych ludzi oraz w ich otoczeniu.

„Zdecydowałem się na udział w kampanii Cartoon Network »Bądź kumplem, nie dokuczaj«, bo chcę pomóc w walce z dokuczaniem. Wiem, że dla wielu dzieci to poważny problem, a nie wszystkie wiedzą, jak sobie z nim poradzić. Dzięki tej akcji wszystkie dzieciaki przekonają się, że przyjaźń i szacunek do innych to najlepsza droga do bycia dobrym kumplem.  »Bądź kumplem« znaczy nie dokuczaj, ale też nie pozwól dokuczać innym. Graj fair” – mówi Grzegorz Krychowiak.

W ramach kampanii uruchomiono stronę internetową BadzKumplem.CartoonNetwork.pl. Znajdują się tam m.in. wskazówki dla nauczycieli, porady dla rodziców oraz podopiecznych. Ponadto, Fundacja Dzieci Niczyje zachęca dzieci doświadczające dokuczania do kontaktu z konsultantami bezpłatnego telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. Zaś dorosłych i osoby z otoczenia – do dzwonienia pod numer 800 100 100, czyli do telefonu dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci. Podczas trwania kampanii każdy będzie mógł anonimowo uzyskać fachową pomoc – telefonicznie lub online.

Kampania zakłada również działania w telewizji, na antenie Cartoon Network oraz w wybranych kanałach platformy nc+ (Canal+ Sport, Canal + Sport 2 Ale Kino+, PLANETE+, DOMO+, Kuchnia+, nSport). Wykorzystane zostaną także spoty z udziałem Grzegorza Krychowiaka oraz krótkie filmy animowane przedstawiające problem dokuczania z różnych perspektyw – z punktu widzenia osoby, której ktoś dokucza, osoby dokuczającej oraz obserwatora.

Honorowym patronem kampanii został Rzecznik Praw Dziecka, Marek Michalak. Merytorycznie akcję wspierają zaś Fundacja Dzieci Niczyje oraz Instytut Badań Edukacyjnych. W przedsięwzięcie zaangażowano ponadto psycholog Małgorzatę Ohme. 

(ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin