Effie 2020 rozdane!

dodano: 
17.11.2020
komentarzy: 
0

Znamy nagrodzonych w 21. edycji Effie Awards. Jury pod przewodnictwem Tomasza Suchańskiego, prezesa zarządu i dyrektora generalnego firmy Żabka Polska, przyznało tegoroczne nagrody za najbardziej efektywne kampanie. Zwycięzców ogłoszono podczas gali, która odbyła się 16 listopada 2020 roku w formule online. Przyznano w sumie 54 nagrody: 29 statuetek brązowych, 20 srebrnych oraz 5 złotych. Grand Prix trafiło do kampanii Żabki w kategorii Long term marketing excellence.

Złote statuetki Effie Awards 2020 otrzymali autorzy kampanii:

„Żabka – Mały Wielki Sklep” – Żabka, PZL, Spark Foundry, OMD (kategoria Long Term Marketing Excellence)

„EKO Petycje” – ING Bank Śląski, Brain, GONG, 24/7 Communication, MullenLowe MediaHub (kategoria Finanse)

„Przejdźmy na TY” – Tyskie, GONG, Bardzo, Tailor Made PR, Zenith, BNA (kategoria Napoje Alkoholowe)

„Mak? Mnie to pasuje!” – McDonald's, MJCC, OMD, DDB Warszawa (PR-Led i Employer Branding)

„To, co ważne” – Huawei, Havas Warsaw, Wavemaker, 180heartbeats + Jung v Matt (kategoria React & Sustain)

Kategoria React & Sustain była nowością w tej edycji konkursu – nagradzane w niej są aktywne działania komunikacyjne, których celem była obrona pozycji biznesowej i/lub reakcja na nieoczekiwane okoliczności biznesowe lub poza biznesowe.

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższą pozycję wśród agencji zajęło DDB Warszawa, w grupie agencji mediowych – Wavemaker, a wśród firm – McDonald’s.

Pełne wyniki można znaleźć na stronie.

Obrady jury Effie Awards 2020 odbywały się w formule hybrydowej – w ograniczonych liczebnie grupach oraz online. Jak mówi Tomasz Suchański, przewodniczący jury Effie Awards 2020, prezes zarządu firmy Żabka Polska, było to „dużym wyzwaniem do organizacji dyskusji i spotkań dla blisko 150 wybitnych ekspertów w dziedzinie marketingu i komunikacji”. „Mimo tych wyzwań, obrady były inspirujące, a poziom zrealizowanych kampanii bardzo wysoki. Nagrodziliśmy projekty i rozwiązania marketingowe, które wyróżniają się na rynku poprzez najbardziej efektywne działania oraz wysokie wyniki biznesowe” – komentuje.

„Duże zainteresowanie tegoroczną edycją Effie Awards to bardzo dobry znak dla branży. Zaangażowanie marketerów i agencji w przygotowywanie wysokiej jakości zgłoszeń w tym trudnym dla biznesu roku to dowód na to, że sektor komunikacji marketingowej aktywnie odpiera wyzwania covidowe” – podkreśla Dariusz Andrian, prezes zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Jak mówi, dla organizacji „tegoroczne obrady także nie były proste, nie raz wymagały niestandardowych rozwiązań”. „Mamy jednak poczucie, że jako organizacja weszliśmy na nowy poziom realizacji wydarzeń i tworzenia ciekawych doświadczeń dla ich uczestników” – podsumowuje.

Gala Effie Awards 2020 odbyła się w formule online. Transmisję wręczenia nagród z Nowego Teatru w Warszawie można było obejrzeć na platformie vod.sar.org.pl.  Dostęp do wydarzenia po raz pierwszy był bezpłatny, co wzbudziło duże zainteresowanie – zarejestrowało się około 3000 osób.

PRoto.pl było patronem medialnym konkursu. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin