European Communication Monitor 2019: Najważniejszym wyzwaniem dla branży komunikacyjnej jest wzmocnienie zaufania

dodano: 
28.05.2019
komentarzy: 
0

Osoby zajmujące się komunikacją oceniają, że poziom zaufania do ich zawodu jest niewielki – wynika z badania European Communication Monitor 2019, przeprowadzonego na grupie blisko 2700 respondentów z 46 krajów.

Raport zawiera informacje na temat zaufania do zawodu PR-owca, wyzwań dotyczących pracy w obszarze komunikacji, związanych m.in. z budowaniem zaufania i przejrzystości. W badaniu uwzględniono kompetencji praktyków komunikacji, temat wykorzystania sztucznej inteligencji w komunikacji, a także tworzenia i dystrybucji treści.

Praktycy komunikacji oceniają, że zaufanie do ich profesji jest niewielkie. Jak wynika z badania, według respondentów temu zawodowi ufa tylko niewiele ponad dwie trzecie wysoko postawionych menedżerów (67 proc.), mniej niż połowa influencerów (47 proc.), 39 proc. dziennikarzy i tylko 27 proc. zwykłych ludzi. Badani częściej wskazywali, że pozytywną opinią cieszą się departamenty komunikacji lub agencje. Zdecydowana większość czuje jednak wysokie zaufanie na poziomie osobistym – ze strony swoich współpracowników, szefów i klientów, a także interesariuszy i odbiorców.

Z raportu wynika, że respondentom najtrudniej jest komunikować w sposób przejrzysty tematy związane z politycznym stanowiskiem swojego zespołu kierowniczego (jako trudne określiło to 41 proc. badanych), a także mówić o wewnętrznych procesach (35 proc.).

Dalej czytamy, że specjaliści zajmujący się komunikacją oczekują, że sztuczna inteligencja wpłynie na ich zawód, jednak brakuje im kompetencji i doświadczenia w tym obszarze. 77 proc. badanych jest zdania, że SI zmieni całą branżę komunikacyjną. 56 proc. twierdzi jednak, że praktykom trudno jest zdobyć kompetencje komunikacje potrzebne do wprowadzenia sztucznej inteligencji. 54 proc. uważa, że przeszkodami są w tym obszarze są m.in. IT, budżet oraz struktura organizacyjna firmy.

Najważniejszym wyzwaniem dla branży komunikacyjnej jest wzmocnienie zaufania – twierdzą badani. Wskazywali oni także radzenie sobie z szybkim przepływem informacji, poszukiwanie nowych sposobów tworzenia i dystrybucji treści, docieranie do większej liczby odbiorców przy ograniczonych zasobach i radzenie sobie z algorytmami w mediach społecznościowych oraz wzmocnienie roli komunikacji w podejmowaniu decyzji przez kierownictwo.

Całe badanie można znaleźć na stronie. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin