Facebook banuje reklamy związane z leczeniem koronawirusa

dodano: 
27.02.2020
komentarzy: 
0

Facebook zaostrza zasady dotyczące reklam związanych z koronawirusem – podaje businessinsider.com. Banowane mają być te, w których reklamodawca zapewnia, że wie, jak wyleczyć chorobę lub zna sposób na jej uniknięcie. Czytamy, że usuwane mają być również te wywierające na użytkownikach presję czasu.

Czytaj także: Influencerzy promują się na Instagramie koronawirusem

Nowe przepisy potwierdził w rozmowie ze źródłem rzecznik prasowy portalu społecznościowego. „Niedawno wprowadziliśmy zasady zakazujące reklam odnoszących się do koronawirusa i stwarzających poczucie, że sprawa jest pilna, na przykład sugerujących ograniczoną podaż lub gwarantujących wyleczenie lub zapobieganie chorobie. Mamy również nową politykę dotyczącą platform takich jak Marketplace, która zabrania podobnych działań” – mówi rzecznik cytowany przez źródło.

Businessinsider.com zwraca uwagę, że Facebook, podobnie jak pozostałe serwisy społecznościowe, zmaga się z paniką i dezinformacją na temat koronawirusa. Jak informowaliśmy na PRoto.pl, w styczniu 2020 roku serwis poinformował, że wspiera działania Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), która uznała koronawirusa za zagrożenie dla zdrowia publicznego w skali międzynarodowej. Działania portalu społecznościowego mają opierać się na zmniejszeniu dezinformacji i szkodliwych treści oraz wskazywaniu użytkownikom potwierdzonych informacji.

Źródło zauważa też inny problem – użytkownicy Facebooka coraz częściej dołączają do grup, w których handluje się maseczkami na twarz. Jak czytamy, może on zagrozić zdolności lekarzy do walki z rozprzestrzeniającą się chorobą. (ak)

Źródło:

businessinsider.com, Facebook is banning ads that promise to cure the coronavirus, Rob Price, 26.02.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin