Facebook chce przewidywać przyszłą lokalizację użytkowników

dodano: 
14.12.2018
komentarzy: 
0

Facebook złożył wniosek w amerykańskim Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych o przyznanie patentu na technologię, która wykorzystuje historyczne dane dotyczące lokalizacji użytkownika, aby przewidzieć, gdzie dana osoba znajdzie się w najbliższym czasie – informuje wersm.com.

Zgłoszenie pod nazwą „Offline Trajectories” opisuje, w jaki sposób przewidywana lokalizacja miałaby być określana. Jak czytamy, firma Marka Zuckerberga, aby udoskonalić swoje przewidywania, prawdopodobnie wykorzystywałaby dane nie tylko konkretnych użytkowników, lecz także innych osób, z którymi są oni połączeni.

Geoff Desreumaux, autor artykułu, zaznacza, że marketing oparty na lokalizacji okazał się skutecznym narzędziem dotarcia do klientów, jednak na dynamicznym rynku mobilnym jego możliwości są ograniczone. Facebook chce określić przyszłą lokalizację użytkowników, by wyświetlać im jeszcze precyzyjniej dobrane treści.

Źródło dodaje, że zgłoszenie patentu nie oznacza, że opisywana technologia zostanie kiedykolwiek wprowadzona przez platformę. Jednak zdaniem autora tekstu jest to jedno z tych narzędzi, z których Facebook chętnie by skorzystał. (bm)

Źródło:

wersm.com, Facebook Wants To Calculate Your Future Location, Geoff Desreumaux, 12.12.2018
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin