„Dlaczego widzę tę reklamę?” na Facebooku powie więcej

dodano: 
15.07.2019
komentarzy: 
0

W 2015 roku Facebook wprowadził narzędzie „Dlaczego widzę tę reklamę?”, które miało pomóc użytkownikom w dopasowaniu reklam. Serwis społecznościowy poinformował, że niedawno zaktualizował tę opcję, lecz zdaniem użytkowników aktualizacja była niezrozumiała. W lipcu 2019 roku portal zdecydował się wprowadzić kolejne dwie zmiany, które sprawią, że narzędzie będzie prostsze w obsłudze.

W komunikacie prasowym czytamy, że pierwszą nowością będzie przedstawienie użytkownikom większej liczby powodów, przez które widzą daną reklamę. Dodane zostaną informacje o zainteresowaniach lub tematach pasujących do konkretnej opłaconej treści. Wyraźniej zaznaczone ma być również pochodzenie tego typu danych i możliwość ich usunięcia.

Drugą zmianą jest aktualizacja zakładki „Preferencje reklamowe”, która znajduje się w ustawieniach. W dodanej sekcji „Reklamodawcy i firmy” użytkownicy mogą sprawdzić, kto wykorzystał ich dane kontaktowe. W pierwszej sekcji pojawiają się podmioty, które wykorzystały te informacje do dopasowania co najmniej jednej reklamy w ciągu ostatnich siedmiu dni. Druga sekcja pokaże, kto udostępnił dane kontaktowe użytkownika osobom trzecim, oraz reklamodawców, którzy z nich skorzystali i na ich podstawie wyświetlili reklamę w ciągu ostatnich 90 dni. (ak)

Źródło:

newsroom.fb.com, Understand Why You’re Seeing Certain Ads and How You Can Adjust Your Ad Experience, Sreethu Thulasi, 11.07.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin