Facebook i PAP uczą, jak rozpoznać fałszywe informacje

dodano: 
11.10.2018
komentarzy: 
0

We wtorek 9 października 2018 roku ruszyła wspólna kampania Facebooka i Polskiej Agencji Prasowej, która ma edukować użytkowników portali społecznościowych, jak rozpoznać fałszywe informacje.

Kampania potrwa przez prawie miesiąc, a treści edukacyjne zespół Facebooka udostępniać będzie za pośrednictwem strony facebookowej PAP.

Jak czytamy w informacji prasowej, przez zalew treści w mediach społecznościowych coraz trudniej jest odróżnić prawdziwe informacje od „false newsów”. Właśnie dlatego pojawiła się nowa inicjatywa – kampania edukacyjna przeciwko wprowadzaniu w błąd użytkowników przez umieszczenie nieprawdziwych treści.

Szef zespołu Facebooka ds. polityki publicznej w Polsce i krajach bałtyckich Jakub Turowski na konferencji prasowej poinformował, że za pośrednictwem strony PAP na Facebooku opublikowane zostanie dziesięć wskazówek, których celem będzie uwrażliwienie użytkowników internetu na nieprawdziwe wiadomości i zachęcenie, by zwracali uwagę m.in. na źródło publikowanych w mediach informacji. Fałszywe materiały mogą mieć np. inny adres URL czy zawierać nietypowe formatowanie, błędy ortograficzne lub zmieniony układ zdań.

Prezes Polskiej Agencji Prasowej Wojciech Surmacz podkreślił, że „wiarygodność w mediach (…) jest bagatelizowana niestety przez wiele mediów”. Dodał także, że w przeszłości PAP niejednokrotnie miał do czynienia z nieprawdziwymi informacjami. Dotyczy to szczególnie treści zamieszczanych na fałszywych profilach w mediach społecznościowych. Za przykład podał profil na Twitterze premiera Morawieckiego, którego twórca przez kilka miesięcy udostępniał fałszywe informacje.

Przedstawiciel Facebooka dodał, że „zawsze będziemy mieli do czynienia z osobami, które będą chciały wykorzystać platformę w nienależyty sposób”. „Dlatego kampanie edukacyjne są kluczowe” – podkreślił. (pm)

Źródło:

centrumprasowe.pap.pl
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin