.

Facebook uruchamia centrum informacyjne na temat wyborów

dodano: 
17.06.2020
komentarzy: 
0

Facebook poinformował o wprowadzeniu nowych rozwiązań związanych z treściami politycznymi. Jak podaje socialmediatoday.com, serwis społecznościowy uruchamia Voting Information Center (z ang. centrum informacji na temat wyborów). Ma to być sposób na zachęcenie użytkowników do głosowania i interesowania się życiem politycznym.

Źródło przywołuje wypowiedź CEO Facebooka Marka Zuckerberga, której udzielił amerykańskiemu dziennikowi USA Today: „Ponieważ tak wiele rozmów prowadzonych jest online, wierzę, że platformy takie jak Facebook mogą odegrać pozytywną rolę w tych wyborach, pomagając Amerykanom w wykorzystaniu swojego głosu tam, gdzie jest to najważniejsze – głosując. Ogłaszamy największą kampanię informacyjną dotyczącą głosowania w historii Ameryki. Naszym celem jest pomoc czterem milionom osób we wzięciu udziału w wyborach”.

Czytamy, że zdaniem Zuckerberga ludzie powinni mieć możliwość sprawdzenia, co mają do powiedzenia wybrani kandydaci, na których wcześniej oddało się głos. CEO Facebooka uważa, że serwis nie powinien powstrzymywać polityków przed wygłaszaniem swoich poglądów.

Aby zachęcić wyborców do głosowania, Facebook poinformował o stworzeniu Voting Infomartion Center. Czytamy, że w nowej opcji pojawiać się będą sprawdzone informacje o sposobie i czasie głosowania oraz szczegółowe informacje na temat rejestracji wyborców, głosowania korespondencyjnego. Uwzględnione mają tam zostać także posty urzędników państwowych i zweryfikowanych lokalnych władz wyborczych – dodaje źródło. Voting Information Center ma pojawić się na górze strony głównej zarówno na Facebooku, jak i Instagramie.

Według danych przedstawionych przez Marka Zuckerberga, informacje na temat głosowania, pokazywane od czerwca do listopada 2020 roku (3 listopada odbędą się wybory prezydenckie w USA – przyp. red.), dotrą do ponad 160 mln Amerykanów. „Ostatecznie uważam, że najlepszym sposobem na pociągnięcie polityków do odpowiedzialności jest głosowanie i myślę, że powinniśmy ufać ocenom wyborców. Dlatego powinniśmy utrzymywać tak otwartą platformę, jak to możliwe, i starać się zwiększyć liczbę aktywnych wyborców” – źródło cytuje Zuckerberga.

Jak zauważa źródło, Facebook wprowadza jeszcze jedną bardzo ważną funkcję – możliwość wyłączenia wyświetlania reklam politycznych. Mark Zuckerberg tłumaczy, że serwis słucha swoich użytkowników, którzy podjęli już decyzję dotyczącą wyboru swojego kandydata i nie chcą oglądać więcej treści czy reklam wyborczych.

Socialmediatoday.com powołuje się na informacje CNBC, z których wynika, że możliwość wyłączenia reklam politycznych od 17 czerwca 2020 roku dostaną niektórzy użytkownicy. Dla wszystkich osób przebywających w Stanach Zjednoczonych opcja ta będzie dostępna w ciągu najbliższych kilku tygodni. Treści polityczne będzie można wyłączyć m.in. w ustawieniach Facebooka i Instagrama.

Czytamy, że opcja początkowo dostępna będzie jedynie w Stanach Zjednoczonych. Później jednak Facebook chce rozszerzać ją o kolejne regiony. (ak)

Źródło:

socialmediatoday.com, Facebook Launches Voting Information Center, and New Option to Opt-Out of Political Ads, Andrew Hutchinson, 16.06.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin