Facebook zapowiada walkę ze zmianami klimatycznymi

dodano: 
15.09.2020
komentarzy: 
0

Facebook włącza się do walki ze zmianami klimatycznymi. Jak informuje, firma jest świadoma swojego globalnego zasięgu, dlatego też rozumie odpowiedzialność, jaka na niej spoczywa także w dbaniu o środowisko. W związku z tym serwis niedługo przed Tygodniem Klimatycznym ogłosił utworzenie centrum informacji o klimacie oraz poinformował o planach redukcji emisji gazów cieplarnianych, wynikającej ze swojej działalności.

Dowiadujemy się, że Centrum Informacji Klimatycznej ma zapewnić użytkownikom dostęp do sprawdzonych i aktualnych wiadomości o sytuacji klimatycznej na świecie. Ma być to przestrzeń, w której znajdą się informacje o światowych organizacjach klimatycznych oraz codziennych działaniach, które mogą pomóc w dbaniu o środowisko. Centrum będzie zawierało m.in. dane z Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu i globalnej sieci partnerów w dziedzinie nauk o klimacie.

Jak informuje serwis, pandemia koronawirusa pokazała firmie, że może ona skutecznie przekazywać swoim użytkownikom dokładne i specjalistyczne porady, dlatego też Centrum Informacji Klimatycznej jest wzorowane na Centrum informacyjnym COVID-19, które – jak pisze platforma – skierowało ponad dwa miliardy ludzi do informacji od organów ochrony zdrowia i zaangażowało ponad 600 mln osób do kliknięcia „dowiedz się więcej”.

Czytamy też, że Centrum Informacji Klimatycznej zostanie początkowo uruchomione we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, a później też w innych krajach.

Dodatkowo Facebook chce zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych wynikającą ze swojej działalności o 75 proc. i osiągnąć zerową emisję netto w całym łańcuchu działalności firmy. Chodzi m.in. o emisję wynikającą z dostaw, dojazdów pracowników i podróży służbowych. Platforma zobowiązała się też do dołączenia do inicjatywy Science Based Target Initiative, dostosowując swoje korporacyjne cele klimatyczne do najnowszych danych naukowych. Serwis planuje również prace nad redukcją emisji dwutlenka węgla m.in. przez przez opracowanie nowych technologii usuwania dwutlenku węgla i zwiększanie wydajności swoich obiektów działalności.

Facebook pisze też, że zwalcza dezinformację na temat klimatu. Jak tłumaczy, współpracuje z ponad 70 niezależnymi organizacjami weryfikującymi treści na całym świecie, obsługującymi ponad 60 języków. Organizacje te oceniają m.in. informacje z zakresu nauk o klimacie. Czytamy, że fałszywe posty mają ograniczane zasięgi i umieszcza się przy nich etykietę ostrzegawczą (zarówno na Facebooku, jak i Instagramie). (kd)

Źródło:

about.fb.com, Stepping Up the Fight Against Climate Change, 14.09.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin