Facebook zmniejszy zasięgi postów, których celem jest jedynie zachęcanie do interakcji

dodano: 
19.12.2017
komentarzy: 
0

Facebook kolejny raz wprowadza zmiany w swoim algorytmie. Tym razem serwis Marka Zuckerberga postanowił ograniczyć widoczność postów, które namawiają użytkowników do interakcji. Chodzi o wpisy zachęcające do dodawania polubień, komentarzy, udostępniania treści czy tagowania znajomych – czytamy na stronie newsroomu portalu społecznościowego.

„Taktyka zwana »engagement bait« ma na celu wykorzystanie algorytmu news feedu Facebooka do zwiększenia zaangażowania użytkowników, a co za tym idzie do uzyskania większego zasięgu. Dlatego zaczynając od tego tygodnia będziemy degradować posty dodawane przez użytkowników i strony, które opierają się na »engagement bait«” – wyjaśniają Henry Silverman, Operations Integrity Specialist i Lin Huang, Engineer Facebooka.

Do tego celu serwis Zuckerberga wykorzysta uczenie maszynowe. Jak tłumaczą przedstawiciele portalu społecznościowego, przeanalizowano i skategoryzowano setki tysięcy postów, aby system mógł wykrywać różne rodzaje wpisów zachęcających do interakcji.

Facebook zapowiada również, że w ciągu najbliższych tygodni wprowadzi bardziej rygorystyczne rozwiązania. Strony, które będą regularnie publikować tego typu posty, zauważą nie tylko zmniejszenie zasięgu pojedynczych wpisów, ale ogólny spadek zasięgu.

„Posty, które proszą ludzi o pomoc, porady lub rekomendacje, takie jak np. wpisy o zaginionych dzieciach, zbiórki pieniędzy w szczytnym celu czy prośby o wskazówki dotyczące podróży, nie będą objęte tą aktualizacją” – dodają Silverman i Huang. (pp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin