Filmy w IGTV zyskają automatyczne napisy

dodano: 
16.09.2020
komentarzy: 
0

Instagram dodaje możliwość wygenerowania automatycznych napisów do filmów w IGTV – podaje socialmediatoday.com. Czytamy, że opcja ta jest już od dłuższego czasu dostępna w wideo na Facebooku (do którego należy Instagram) i jest kolejnym krokiem w stronę zwiększenia dostępności treści dla wszystkich użytkowników.

Jak tłumaczy źródło, podczas przesyłania filmu w IGTV w ustawieniach napisów będzie można włączyć opcję „Automatycznie generowane napisy”. Dokładność utworzonego tekstu będzie zależna od jakości dźwięku w wideo – czytamy.

screen

Źródło: twitter.com/vishalshahis

Źródło przytacza wypowiedź Facebooka, w której serwis tłumaczy, że trzeba dać dostęp do informacji osobom niesłyszącym lub niedosłyszącym. „Według Światowej Organizacji Zdrowia ponad 5 proc. populacji – czyli 466 mln ludzi – cierpi na upośledzenia słuchu i przewiduje się, że w 2050 roku liczba ta wzrośnie do ponad 900 mln” – źródło cytuje Facebooka.

Socialmediatoday.com przypomina, że automatyczne napisy można dodawać do filmów na Facebooku od 2017 roku – opcję tę następnie wprowadzano w Facebook Live i Workplace Live. Czytamy, że dodatkowy tekst w materiałach wideo stał się niezbędny m.in. dla pracodawców, którzy informują swoich pracowników czy klientów, zachowując zasady bezpieczeństwa.

Źródło zwraca uwagę, że napisy są także ułatwieniem dla marek – z ostatnich badań Facebooka wynika, ze wideo z wyciszonym dźwiękiem oraz z włączonym tekstem mają większe znaczenie dla widzów (48 proc.) i dla 42 proc. z nich wiąże się to z wyższym zamiarem zakupu produktu lub usługi.

Jak czytamy, możliwość automatycznego generowania napisów w IGTV będzie początkowo dostępna w 16 językach. (ak)

Źródło:

socialmediatoday.com, Instagram Adds Automatic Closed Captions for IGTV Videos, Andrew Hutchinson, 15.09.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin