Fundacja JiM rusza z nową edycją kampanii społecznej na temat autyzmu

dodano: 
01.02.2021
komentarzy: 
1

W lutym 2021 roku wystartowała tegoroczna edycja kampanii społecznej „Polska na Niebiesko”, której organizatorem jest Fundacja JiM – organizacja niosąca pomoc osobom z autyzmem oraz ich rodzinom. Celem akcji jest zwiększenie świadomości na temat autyzmu oraz tolerancji wśród społeczeństwa.

Hasłem akcji w 2021 roku jest: „Autyzm. Odmień moją historię”. Organizatorzy chcą zwrócić uwagę społeczeństwa na to, jak wspólnie można zmienić na lepsze życie osób z autyzmem – według Światowej Organizacji Zdrowia w Polsce jest ich 400 tys. Aby tego dokonać, należy zrozumieć, czym jest to zaburzenie oraz jak wielu ludzi ono dotyczy – wskazuje fundacja.

Jak zauważają organizatorzy, co roku 2 kwietnia, w Międzynarodowy Dzień Świadomości Autyzmu, na niebiesko zostają oświetlone najbardziej znane obiekty na świecie, m.in. Empire State Building w Nowym Jorku, pomnik Chrystusa Odkupiciela w Rio de Janeiro czy opera w Sydney. W ramach kampanii organizatorzy zachęcają także firmy i instytucje do oświetlenia na niebiesko swoich budynków.

Fundacja zachęca wszystkich do wydrukowania przygotowanego listu na temat akcji i przedstawienia go swoim pracodawcom. Dodatkowo organizatorzy namawiają, by 2 kwietnia opublikować post w mediach społecznościowych ze zdjęciami oświetlonych na niebiesko budynków z hashtagiem #PolskaNaNiebiesko.

W ramach akcji powstały także specjalne ilustracje przedstawiające historie osób z autyzmem. Ich autorami są Justyna Hołubowska-Chrząszczak, Pola Augustynowicz i Ola Dobrzyńska. Jeden z plakatów z ilustracjami, których edycja jest limitowana, można otrzymać przez wpłacenie datku (67 zł lub więcej) na rzecz fundacji.

plakaty

Źródło: jim.org/polskananiebiesko

Na stronie internetowej kampanii przedstawiane są także historie osób z autyzmem lub ich bliskich – trzy z nich zostały także pokazane na filmach, które dostępne są na youtube’owym kanale fundacji. Każdy może także podzielić się własną historią.

Działania będą promowane m.in. w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, LinkedInie i Twitterze. Informacje o akcji będą także przekazywane przy okazji wydarzeń, takich jak Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją (23 lutego) czy w Dzień Kobiet (8 marca).

Ambasadorem akcji jest aktor Jacek Braciak. W kampanię zaangażowane są także sieci sklepów spożywczych – od 1 lutego Aldi; wcześniej Lidl i Stokrotka – które wprowadzają „Ciche Godziny”. Oznacza to, że w określonych dniach i godzinach we wszystkich sklepach zostanie wyłączona muzyka, a osoby w spektrum autyzmu będą mogły skorzystać z oznaczonych kas pierwszeństwa.

Akcja będzie prowadzona do 2 kwietnia 2021 roku. (ak)

Zdjęcie główne: jim.org/polskananiebiesko

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin