Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia ogłasza konkurs na logo

dodano: 
03.07.2018
komentarzy: 
0

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia 29 czerwca 2018 roku ogłosiła konkurs na projekt logotypu, który stanie się podstawą do stworzenia identyfikacji wizualnej Metropolii. Celem konkursu jest odmienienie stereotypowego wizerunku związku metropolitalnego, który głównie kojarzy się z zanieczyszczonym środowiskiem, i pokazanie go jako miejsca z dużą ilością terenów zielonych.

W regulaminie konkursu zaznaczono, że logotyp ma nawiązywać do specyfiki Metropolii oraz spełniać równocześnie rolę promocyjną i informacyjną. Powinien też kojarzyć się z takimi wartościami jak m.in.: współpraca, otwartość, nowoczesność, różnorodność, tolerancja, potencjał intelektualny i gospodarczy oraz dbałość o środowisko naturalne.

„Chodzi o to, żeby logo było świeże, ale jednocześnie eleganckie, proste i funkcjonalne. Tak, abyśmy mogli je prezentować zarówno podczas lokalnych imprez, jak i podczas największych, światowych wydarzeń biznesowych” – mówi Rafał Kurowski, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji Społecznej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Konkurs składa się z dwóch części, zaś udział może wziąć każda osoba prawna lub fizyczna zarówno z Polski, jak i innych państw, zajmująca się projektowaniem, grafiką lub tworzeniem identyfikacji wizualnej. Konkurs ma międzynarodowy charakter, GZM współracuje z Siecią Miast Kreatywnych UNESCO w dziedzinie designu.  

Pierwszy etap potrwa do 13 lipca 2018 roku i do tego czasu kandydaci mogą przysyłać swoje portfolio, które musi zawierać co najmniej trzy dowolne projekty logotypów. Na podstawie oceny jego zawartości komisja konkursowa 24 lipca 2018 roku wyłoni pięć osób, które do 26 sierpnia 2018 roku będą musiały złożyć swoje projekty logotypów GZM. 28 sierpnia 2018 roku komisja konkursowa wybierze zwycięzcę.

Oprócz przedstawicieli GZM nadesłane prace oceniać będą: Przemo Łukasik, właściciel pracowni Medusa Group, dr hab. Justyna Kucharczyk z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, Matylda Sałajewska, kuratorka Katowice Street Art Air, oraz Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu.

Każda z osób lub firm zaproszonych do drugiego etapu konkursu otrzyma 3 tys. zł nagrody, natomiast zwycięzca całego konkursu otrzyma dodatkowe 17 tys. zł oraz propozycję wykonania księgi znaku dla GZM.

Regulamin konkursu oraz informacje dotyczące zgłoszeń znajdują się na stronie. (jg)

Zdjęcie główne: gzmmetropolia.pl

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin