II tura wyborów w mediach: Andrzej Duda ze wzmiankami wartymi 218 mln zł, Rafał Trzaskowski – 199 mln zł

dodano: 
10.07.2020
komentarzy: 
0

Z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że w okresie kampanii wyborczej przed drugą turą głosowania (od 29 czerwca do 9 lipca 2020 roku) pojawiło się 12282 publikacji w kontekście wyborów prezydenckich 2020 dotyczących Andrzeja Dudy we wszystkich mediach tradycyjnych (prasa, telewizja oraz radio), których ekwiwalent reklamowy wyniósł ponad 218 mln zł. Liczba wzmianek na temat Rafała Trzaskowskiego to 11354 publikacje o łącznej wartości reklamowej na poziomie 199 mln zł.  

PRASA

Wynik analizy monitoringu mediów prasowych z ostatnich dwóch tygodni to 1625 publikacji o urzędującym prezydencie Andrzeju Dudzie z dotarciem wynoszącym 68,2 mln kontaktów i wartości reklamowej (AVE) na poziomie 46 mln zł. W analogicznym okresie informacje o Rafale Trzaskowskim i jego programie pojawiły się w prasie 1368 razy, z dotarciem wynoszącym 54,4 mln kontaktów i ekwiwalentem reklamowym 35,5 mln zł. Różnica w dotarciu z przekazem mediowym na temat kandydatów wynosi 13,8 mln potencjalnych kontaktów, a różnica w wartości reklamowej wynosi 18,9 mln zł.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

5 najaktywniejszych redakcji prasowych

Na przestrzeni ostatnich dwóch tygodni o Andrzeju Dudzie najczęściej pisały kolejno: Gazeta Wyborcza (55 publikacji), Super Express (39), Nowa Trybuna (37), Nasz Dziennik (35) oraz Dziennik Bałtycki (35).

O Rafale Trzaskowskim najczęściej pisały natomiast: Gazeta Wyborcza (42 publikacje), Gazeta Polska (33), Super Express (32), Dziennik Bałtycki (30) oraz Nasz Dziennik (28).

TELEWIZJA

Stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 479 godzin materiałów, w których pojawia się wzmianka o Andrzeju Dudzie w kontekście wyborów o dotarciu ponad 605 mln kontaktów i o wartości AVE ponad 131 mln zł. Z kolei 447 godzin materiałów z dotarciem 552 mln (AVE: 124 mln złotych) dotyczyło Rafała Trzaskowskiego. Powyższe wyniki to efekt 3743 publikacji telewizyjnych dotyczących obecnego prezydenta i 178 publikacji na temat jego kontrkandydata. Różnica w dotarciu z przekazem mediowym kandydatów wynosi ponad 52,9 mln potencjalnych kontaktów, natomiast wartość reklamowa różni się o 7 mln zł.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

5 najaktywniejszych stacji telewizyjnych

O Andrzeju Dudzie najczęściej mówiono na antenie następujących stacji telewizyjnych: TVN 24 (578 materiałów), TVP Info (529), TVN 24 Biznes i Świat (416), Polsat News (371) oraz Polsat News 2 (172).

O Rafale Trzaskowskim najczęściej mówiono z kolei na antenie: TVN 24 (558), TVP Info (497), Polsat News (378), TVN 24 Biznes i Świat (369) oraz Polsat News 2 (162).

RADIO

Różnicę w liczbie publikacji o kontrkandydatach można zaobserwować także w przekazach radiowych. Łączny czas antenowy poświęcony obecnemu prezydentowi wyniósł 182 godziny, co przełożyło się na poziom dotarcia powyżej 506 mln kontaktów i ekwiwalent reklamowy w wysokości 41 mln zł. Czas radiowy Rafała Trzaskowskiego za ten sam okres to 173 godziny z dotarciem 453 mln kontaktów i wynikiem AVE ponad 119 tys. zł. Różnica w dotarciu z przekazem mediowym kandydatów wynosi ponad 53 mln potencjalnych kontaktów, wartość reklamowa natomiast różni się o 1,1 mln złotych.

5 najaktywniejszych stacji radiowych

O Andrzeju Dudzie najczęściej mówiono na antenie stacji radiowych: Radio TOK FM (272 materiały), Polskie Radio 24 (255), Program 1 Polskiego Radia (254), Radio ZET (111) i Radio RMF FM (110).

O programie Rafała Trzaskowskiego najczęściej mówiono na antenie: Polskiego Radia 24 (280), Program I Polskiego Radia (268), Radia TOK FM (250), Program 3 Polskiego Radia (123) oraz Radia ZET (95)..

Źródło:

Zdjęcie główne: youtube.com – PlatformaRP/ youtube.com – Andrzej Duda
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin