III Kongres Różnorodności o nowej perspektywie przywództwa

dodano: 
23.11.2016
komentarzy: 
0

Nad wyzwaniami współczesnych liderów i kierunkami rozwoju organizacji zgodnie z ideą różnorodności debatowali przedstawiciele biznesu, organizacji społecznych i środowisk akademickich. Wydarzenie od 3 lat organizowane jest przez platformę  BE.NAVIGATOR oraz firmę Henkel Polska.

Kongres Różnorodności porusza tematy najważniejszych wyzwań związanych z zarządzaniem różnorodnością w miejscu pracy oraz zarządzaniem poprzez wartości. Tegoroczna edycja poświęcona została tematyce strategicznego wsparcia liderów w budowaniu i rozwoju dojrzałej polityki diversity w organizacji.

Wydarzenie otworzył Markus Raunig, General Manager, Henkel Polska, wystąpieniem pt.: „Diversity - a key success factor for business?". Prelegent  podzielił się swoimi doświadczeniami w zarządzaniu organizacją i jej pracownikami, pracy w różnorodnych zespołach, na różnych stanowiskach i rynkach. „Różnorodność jest w dzisiejszych czasach czynnikiem decydującym o sukcesie w biznesie. Zarządzanie różnorodnością nie jest wyborem, tylko zobowiązaniem, które firmy muszą podjąć" - podkreślał ekspert firmy Henkel.

Podczas debaty „Lider – motorniczy czy hamulcowy oczekiwanej zmiany”, paneliści dyskutowali na temat wpływu różnorodności na postawy liderów w zmieniającym się środowisku oraz o tym, jakie cechy przywódcze wpływają na rozwój różnorodnych zespołów. W dyskusji moderowanej przez Pawła Oksanowicza, dziennikarza radia Muzo.fm, udział wzięli: Jacek Santorski, psycholog biznesu, Values, Dorota Strosznajder,  pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej w Henkel Polska, Łukasz Miszon, wiceprezes, Stowarzyszenie WIOSNA, Aleksandra Chudaś, Mentoring&Communication Manager Social Wolves, Przemysław Radwan, prezes Szkoły Liderów oraz Marta Zucker, autorka książek o globalnych sukcesach polskich start-upów.

Gościem specjalnym tegorocznego Kongresu Różnorodności była Joanna Malinowska-Parzydło, ekspertka w zakresie doradztwa strategicznego. „Zarządzanie różnorodnością zaczyna się od dostrzeżenia człowieka i jego potencjału. To m.in. sztuka usuwania z głów uprzedzeń i zastępowanie ich powodami, by czerpać z różnic” – zaznaczała prelegentka.

Wydarzenie zamykał organizowany po raz pierwszy przegląd dobrych praktyk „Praktycy o Różnorodności”. W tej części wystąpili przedstawiciele sześciu organizacji: Capgemini, Kids Code Fun, Orange Polska, SITECH, Skanska i Spółdzielnia Socjalna Dalba.

Jak informują organizatorzy, na platformie be-navigator.pl ruszyli z cyklem „Potencjał różnorodności”, w którym będzie można znaleźć opracowania eksperckie na temat wprowadzenia polityki różnorodności, dobre praktyki zarządzania różnorodnością w organizacjach (w tym praktyki prezentowane w ramach pokazu „Praktycy o różnorodności”), a także poradnik tworzenia strategii diversity krok po kroku. (red)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin