Ile KPRM wydaje na PR i marketing?

dodano: 
28.05.2018
komentarzy: 
0

Fundacja ePaństwo „po wymianie wielu pism i przekroczeniu dopuszczalnego terminu na odpowiedź” otrzymała informację o wydatkach Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, które dotyczą działań związanych z marketingiem, public relations oraz kreowaniem wizerunku. Wynika z niej, że rząd od września 2017 roku do lutego 2018 roku przeznaczył na ten cel ponad milion złotych.

Największą kwotę – ponad 600 tys. zł – pochłonęła „usługa doradczo-konsultacyjna z zakresu prowadzenia i optymalizacji kampanii online takich jak Google AdWords, Google Display Network, Facebook Ads, YouTube; mailingi”.

Wśród pozycji wymienionych w zestawieniu znalazły się też m.in. obsługa fotograficzna wybranych wydarzeń w okresie od 1 lutego 2018 roku do 31 stycznia 2019 roku (103 320 zł), organizacja „gali wręczenia nagród PRM za wyróżnione rozprawy doktorskie, dokonania naukowe będące podstawą nadania stopnia doktora habilitowanego, dorobek naukowy lub artystyczny oraz dokonania naukowo-technicznego w 2017”, która odbyła się 26 października 2017 roku (96 555 zł), usługa hostingu (75 251 zł) czy wykonanie spotu reklamowego z okazji dwóch lat rządu (49 200 zł).

Krzysztof Izdebski, dyrektor programowy Fundacji ePaństwo, twierdzi, że należy zwrócić uwagę, iż do działań wizerunkowych zakwalifikowano prowadzenie strony Biuletynu Informacji Publicznej, które kosztuje rząd 12 tys. zł rocznie. Jak podkreśla Izdebeski, od dawna działa już rządowa aplikacja, która umożliwia tworzenie darmowych stron BIP.

Dyrektor programowy Fundacji ePaństwo zauważa również, że niemal 10 tys. zł wydano na wykonanie strony internetowej mlodypremier.gov.pl, która nie działa.

Szczegółowe informacje na temat wydatków KPRM na marketing i PR można znaleźć na stronie. (pp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin