IMM: Ekwiwalent reklamowy „ęśąćż” z kilku dni wynosi ponad milion złotych

dodano: 
18.08.2020
komentarzy: 
0

Wiadomości push, które zostały wysłane omyłkowo 5 sierpnia 2020 roku przez aplikację bankowości mobilnej mBanku z treścią „ęśąćż”, szybko zamieniły się w internetowe memy. Po tygodniu materiałów zawierających nazwę banku wraz z informacjami o wpadkowych powiadomieniach było w mediach już ponad tysiąc, a ich łączny zasięg wyniósł 5,62 mln, z kolei AVE szacowane jest na 1,16 mln złotych – podaje Instytut Monitorowania Mediów.

Czytaj także: Po wpadce mBank tymczasowo wprowadził nowe logo

wykres

„ęśąćż” z ponad czteromilionowym dotarciem w social mediach

Wpadkę szybko zauważono, o czym łatwo można było przekonać się w social mediach nie tylko samego banku, ale również jego odbiorców, czy różnych firm i instytucji. 84 proc. ze wszystkich publikacji mediowych z okresu od 5 do 12 sierpnia 2020 roku, czyli aż 923 materiały, to posty w samych kanałach społecznościowych, których łączne dotarcie wynosi 4,15 mln potencjalnych kontaktów, a ekwiwalent reklamowy (AVE) to 743 tys. zł. Co więcej, ponad połowa wszystkich treści (62 proc.), tak więc aż 679 publikacji ma wydźwięk pozytywny, dotarcie na poziomie 3,73 mln oraz wartość AVE przeszło 600 tys. zł. 317 materiałów (29 proc.) jest neutralnych (głównie portale i radio), a tylko 105 jest nacechowanych negatywnie (9 proc.), których dotarcie wynosi zaledwie 46,2 tys.

wydźwięk

Prawie 200 tys. interakcji w siedem dni

Internauci zareagowali błyskawicznie – w zaledwie tydzień w social mediach temat powiadomień „ęśąćż” mBanku przełożył się na ponad 136 tys. udostępnień, 60 tys. polubień i przeszło 2,8 tys. komentarzy. Autorzy z największą liczbą polubień, udostępnień i komentarzy to profile samego mBanku na Facebooku i Twitterze – łączna liczba interakcji tylko tych dwóch postów na 17 sierpnia 2020 roku wynosi ponad 43 tys., a AVE 143 tys. zł.

wykres

Neutralne publikacje w portalach, radiu i telewizji

W portalach internetowych, radiu i telewizji w okresie 5–12 sierpnia 2020 roku pojawiło się na ten temat łącznie 178 materiałów o dotarciu na poziomie 1,4 mln i ekwiwalencie reklamowym rzędu 400 tys. zł. O sprawie pisano między innymi w takich portalach jak natemat.pl, wprost.pl, spidersweb.pl czy wyborcza.pl. W radiu temat poruszany był w stacjach Biznes24, Radio WAWA, Radio VOX FM, czy Radio Eska. Przeszło 90 proc. tych publikacji miało charakter neutralny. Komunikaty w stacjach radiowych dotyczyły utrudnień w pracy w aplikacji mobilnej, jak i strony internetowej banku i miały charakter informacyjny.

wydźwięk

 

(ak)

Zdjęcie główne: facebook.com/mBank.Polska

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin