IMM: Najbardziej opiniotwórcze media w 2016 roku

dodano: 
09.02.2017
komentarzy: 
0

Prezentujemy roczny ranking najbardziej opiniotwórczych polskich mediów, stworzony na podstawie monitoringu IMM.

Badanie przeprowadzono na podstawie 61 379 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2016 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 62 064 razy (34 936 razy w prasie, 18 303 w telewizji i 8 825 w radio). Analiza obejmuje przekazy, które nie są przeglądami mediów i przedrukami. Pełny opis badania znajduje się na końcu raportu.
 

Ranking główny
W rankingu najczęściej cytowanych mediów pierwsze miejsce zajęła Rzeczpospolita, drugie – Gazeta Wyborcza, a na trzeciej pozycji uplasowało się RMF FM.

Prasa
Pierwsze miejsce w zestawieniu najczęściej cytowanych tytułów prasowych zajęła Rzeczpospolita.

 

Telewizja
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24.

 

Radio
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM.

 

Portale
Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu znalazł się portal WP.pl.

 

Media ekonomiczne
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Dziennik Gazeta Prawna.

 

Periodyki
Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajęło wSieci. Z kolei miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był Forbes.

.
 

Pisma regionalne
Radio Kraków było w analizowanym czasie najczęściej cytowanym medium regionalnym.

 

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których padały nazwy mediów:
– tytułów prasowych,
– portali internetowych,
– stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji. Analiza obejmuje wszystkie przekazy, w których cytuje się lub powołuje na doniesienia, które pierwotnie pojawiły się w innych środkach przekazu. Od stycznia 2008 r. IMM opracowuje raport na podstawie wszystkich tych przekazów, w których media powołują się na doniesienia innych mediów, ale niebędących przeglądami prasy. Od kwietnia 2010 r. IMM opracowuje raport w oparciu o bardziej szczegółową definicję powołania na inne medium. Do raportu są kwalifikowane publikacje odwołujące się do artykułów, wypowiedzi, stwierdzeń, które pojawiły się na łamach bądź antenie innego medium, pod warunkiem, że nie są omawiane w kontekście przeglądu mediów oraz nie są przedrukiem z innego medium.

Autor: Anastasiia Kuzhda, asystent ds. PR

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin