.

 

Influencerzy zachęcają do zostania w domu w akcji #KoronaCizGłowyNieSpadnie

dodano: 
19.03.2020
komentarzy: 
0

W marcu 2020 roku ponad 60 znanych influencerów zaangażowało się w akcję #KoronaCizGłowyNieSpadnie, której celem jest zachęcanie ludzi do stosowania środków ostrożności w związku z pandemią koronawirusa. Działania zainicjowała grupa LTTM (LifeTube, TalentMedia, Mellon Media). Kampanię wspiera YouTube.

W ramach akcji twórcy internetowi publikują filmy na YouTubie oraz wstawiają posty w innych portalach społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook i TikTok. Zachęcają w nich swoich widzów przede wszystkim do zostania w domu i ograniczenia kontaktów z innymi osobami, tłumacząc, że to jedyny sposób na ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa oraz zabezpieczenie siebie i bliskich. W kampanii biorą udział influencerzy z różnych kategorii tematycznych, m.in. Blowek, Dominik Rupiński, Sheo, Ziemniak, Malwina Bakalarz, Rafał Gębura, Farell, Remigiusz Maciaszek, AdBuster, Paulina Mikuła. Organizatorzy informują, że lista ta wciąż się wydłuża.

Do akcji dołączają także dziennikarze i znane osoby publiczne, m.in. Doda. Z prośbami o pomoc w edukowaniu i rozprzestrzenianiu rzetelnych informacji o wirusie wśród swoich widzów zwróciły się również instytucje publiczne, takie jak Kancelaria Premiera, Ministerstwo Edukacji Narodowej czy Ministerstwo Cyfryzacji. Jednym z efektów tej współpracy był wywiad youtubera Blowka z premierem Mateuszem Morawieckim.

„Jako grupa influencer marketingu reprezentujemy twórców, którzy mają ogromny zasięg i wpływ na swoje społeczności, a wyświetleń materiałów może pozazdrościć im niejeden program telewizyjny. Tym bardziej teraz – w czasie zamkniętych szkół i uczelni. W związku z tym wobec zagrożenia epidemicznego natychmiast uznaliśmy, że przeprowadzenie kampanii informacyjnej z udziałem naszych twórców jest najlepszym ruchem. Dzięki zaangażowaniu naszych pracowników, w akcji #KoronaCizGłowyNieSpadnie w ciągu dwóch dni wzięło udział kilkudziesięciu influencerów, którzy docierają do różnych grup odbiorców – zarówno tych młodszych – nastolatków, o których mówi się, że najmniej chętnie zostają w domu, po dojrzałych odbiorców, szukających zweryfikowanych informacji” – mówi Krystian Botko, CEO grupy LTTM. Dodaje również, że promowane reguły wprowadzono również w ramach całej organizacji: wszyscy pracownicy grupy LTTM pracują obecnie z domów.

Oprócz zaangażowania influencerów LTTM w ramach akcji przygotowało nakładkę na zdjęcie profilowe na Facebooku, naklejki i filtry na instagramowe Stories oraz materiały informacyjne dotyczące profilaktyki, skutecznej samoizolacji i możliwości pomocy innym.

Organizatorzy informują też, że twórcy biorący udział w akcji publikują swoje materiały pro bono.

Realizacja działań jest przewidziana na cały okres kryzysu. (kd)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin