Instagram, Pinterest i TikTok włączają się w inicjatywę związaną ze świadomym odżywianiem

dodano: 
23.02.2021
komentarzy: 
0

Instagram, Pinterest i TikTok przedstawiły swoje działania w ramach Tygodnia Świadomości Zaburzeń Odżywiania trwającego w Stanach Zjednoczonych (22-28 lutego) – podaje socialmediatoday.com. Celem inicjatywy organizowanej przez amerykańską organizację non-profit NEDA (National Eating Disorders Association) jest „zwrócenie uwagi na zaburzenia odżywiania ludzi”, a także „podniesienie świadomości i edukacja społeczeństwa o potrzebie niesienia pomocy osobom z zaburzeniami w tym zakresie”. Jak czytamy, platformy dodają nowe „narzędzia wsparcia” przede wszystkim dla młodych użytkowników.

Dowiadujemy się, że Instagram udostępnia nowy zestaw informacji, które będą wyświetlane w wyszukiwaniach związanych z zaburzeniami odżywiania czy niezadowoleniem z ciała. Socialmediatoday.com wyjaśnia, że portal będzie wyświetlał komunikat, który pozwoli połączyć użytkownika z pomocnymi przewodnikami i odpowiednimi kontaktami. Chodzi tu o lokalne numery interwencyjne organizacji zajmujących się zaburzeniami odżywiania w niektórych krajach, takich jak m.in. Beat w Wielkiej Brytanii czy Narodowe Centrum Informacji o Zaburzeniach Odżywiania w Kanadzie.

Dodatkowo nowe komunikaty będą również wyświetlane, gdy użytkownicy będą udostępniać treści związane z tą tematyką (w przyszłości również w wiadomościach prywatnych). Oprócz tego Instagram współpracuje ze znanymi osobami, aby rozpowszechniać materiały, które zachęcają do pozytywnego postrzegania swojego ciała.

Źródło: socialmediatoday.com

Z kolei Pinterest uruchamia serię Story Pins, których celem jest zwiększenie świadomości na temat zaburzeń odżywiania oraz udostępnianie linków edukacyjnych i wsparcia. Interaktywne piny (które pozwalają na oznaczanie innych) mają zachęcać użytkowników do dzielenia się własnymi doświadczeniami i walki z działaniami prowadzącymi do zaburzeń odżywiania. Pinterest wspiera również działania reklamowe akcji i dodaje informacje, które będą wyświetlane w odpowiednich zapytaniach wyszukiwania na platformie.

Źródło: socialmediatoday.com

Również TikTok dodaje wskazówki i poradniki, które mają pomogą tym, którzy mogą mieć problemy z percepcją swojego ciała. Czytamy, że gdy użytkownik wyszukuje hasła związane z zaburzeniami odżywiania, może połączyć się za pośrednictwem serwisu z m.in. infolinią NEDA, a tam otrzymać wsparcie i informacje o opcjach leczenia. Portal udostępnia też informacje dla użytkowników w tym zakresie w zakładce „Discover”.

Źródło: socialmediatoday.com

Dowiadujemy się, że mniej więcej jedna na siedem osób doświadcza w swoim życiu „jakiegoś rodzaju zaburzenia odżywiania”, np. w formie unikania jedzenia. Źródło pisze, że media społecznościowe odgrywają wśród młodych osób szczególną rolę m.in. przez ukazywanie „określonych typów obrazów ciała” i mają wpływ na ich sposób myślenia o sobie. Właśnie dlatego serwisy postanowiły włączyć się do organizowanych działań – czytamy. (kd)

Źródło:

socialmediatoday.com, nstagram, Pinterest and TikTok Add New Support Initiatives for National Eating Disorders Awareness Week, Andrew Hutchinson, 22.02.2021
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin