Instagram pozwoli zarabiać na IGTV?

dodano: 
10.02.2020
komentarzy: 
0

Instagram testowo wprowadził monetyzację w IGTV – podaje socialmediatoday.com. Zdaniem źródła może to zachęcić twórców, którzy do tej pory zarabiali na Facebooku i YouTubie.

Jako pierwsza o testach poinformowała na Twitterze Jane Manchun Wong. Jak widzimy na opublikowanych przez nią screenach, twórcy będą mogli zarabiać w IGTV przez dodawanie krótkich reklam do swoich filmów. Źródło zwraca jednak uwagę, że będą oni musieli spełniać określone kryteria, które jeszcze są nieznane.

screenshot Jane Manchun Wong

Źródło: twitter.com/wongmjane

Socialmediatoday.com zauważa, że brak monetyzacji był czynnikiem, przez który instagramowa platforma wideo nie odniosła sukcesu. Jak czytamy, teraz może się to zmienić.

Czytaj także: Czy twórcy sami jeszcze wierzą w swoją platformę? Pierwsze urodziny IGTV

Źródło zastanawia się również, jak Instagram podzieli przychody z reklam. Czytamy, że na Facebooku i YouTubie obowiązuje podział 55/45 (55 proc. przychodu dla twórcy, 45 proc. – dla serwisu) więc oczekiwać można, że podobnie będzie to wyglądało w IGTV.

Instagram oficjalnie potwierdził rozpoczęcie testów 7 lutego 2020 roku. Jak napisał na twitterze CEO, Adam Mosseri, platforma wideo nadal jeszcze raczkuje, ale firma szuka pomysłów, aby stała się „stabilna” dla twórców.

screenshot Adam Mosseri

Źródło: twitter.com/mosseri

(ak)

Źródło:

socialmediatoday.com, IGTV Monetization Is Coming, Which Could Make It a Much More Significant Consideration, Andrew Hutchinson, 07.02.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin