.

 

Instagram udziela wskazówek na temat sprzedaży w aplikacji

dodano: 
29.09.2020
komentarzy: 
0

Instagram opublikował poradnik dotyczący sprzedawania produktów w aplikacji. W ten sposób portal społecznościowych chce pomóc markom przygotować się do okresu przedświątecznego, kiedy użytkownicy najczęściej robią zakupy online. Instagram przywołuje też kwietniowe badanie GlobalWebIndex, z którego wynika, że 85 proc. ankietowanych z całego świata robi obecnie zakupy online.

Czytaj także: Instagram chce pomóc większej liczbie firm i twórców sprzedawać w serwisie

Dlaczego warto prowadzić sklep na Instagramie? Portal społecznościowy na stronie business.instagram.com tłumaczy, że sprzedawanie produktów w aplikacji może pomóc marce w nawiązaniu kontaktu z obecnymi klientami oraz w znalezieniu nowych odbiorców. Wyjaśnia też, że sprzedaż online będzie w tym roku ważniejsza niż kiedykolwiek z powodu pandemii. Czytamy również, że ciekawa witryna internetowego sklepu może być kolejnym sposobem na pokazanie marki na Instagramie.

screen

Źródło: business.instagram.com

Następnie serwis wytłumaczył, co należy zrobić, aby uruchomić sklep na Instagramie i przygotować go na okres przedświąteczny. Czytamy, że na początku należy upewnić się, że marka spełnia odpowiednie kryteria do prowadzenia sprzedaży w aplikacji (m.in. przestrzega regulaminu i działa na rynku, w jakim funkcja jest dostępna), posiada konto biznesowe lub konto twórcy, jej profil jest połączony ze stroną firmy na Facebooku oraz jest zalogowana w Menedżerze Firmy. Po sprawdzeniu tych czynności można założyć w serwisie własny sklep. Konfigurację można ukończyć przez Commerce Managera – wybrać tam można m.in. metody płatności czy utworzyć katalog produktów.

screen

Źródło: business.instagram.com

Kolejne porady Instagrama dotyczą korzystania z dodatków, dzięki którym sklep stanie się popularny w okresie przedświątecznym. Czytamy np., że w postach, Stories i na live’ach warto korzystać z tagów, ponieważ może to pomóc odnaleźć produkty klientom. Serwis zaznacza, że otagowane produkty powinny być dostępne w sklepie, a same tagi powinny być dodawane w rozsądnej liczbie – tak, aby nie zasłonić odbiorcom zdjęcia produktu.

Następną polecaną funkcją są kolekcje, dzięki którym można grupować produkty np. według pór roku, okazji czy wydarzeń kulturalnych, aby pomóc odnaleźć klientom to, czego akurat szukają. Kolekcje można tworzyć w Commerce Managerze – w zakładce „shops” należy wybrać opcję „edytuj”, a następnie kliknąć „+ Add” i dodać zdjęcia oraz opisy.

screen

Źródło: business.instagram.com

Jaką strategię przyjąć na okres przedświąteczny? Instagram sugeruje skorzystanie z reklam produktowych, aby zwiększyć liczbę Custom Shopping Audiences – czyli list osób, które weszły w interakcję z promocyjnymi treściami marki, które można stworzyć w Menedżerze Reklam. Następnie, dzięki informacji o tym, co przyciągnęło odbiorców, można stworzyć kolejne reklamy skierowane do klientów o podobnych preferencjach – takie listy osób, o nazwie Lookalike Audience, również można stworzyć w Menedżerze Reklam. (ak)

Zdjęcie główne: business.instagram.com

Źródło:

business.instagram.com, THE SEASON FOR SHOPS
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin