Instagram wprowadza kolejne opcje ułatwiające dostęp do wiarygodnych informacji o koronawirusie

dodano: 
16.03.2020
komentarzy: 
0

Instagram rozszerza narzędzia związane z przeciwdziałaniem dezinformacji na temat koronawirusa o dodatkowe panele informacyjne w swoim głównym kanale – podaje socialmediatoday.com. To kolejne działania mające na celu umożliwienie użytkownikom dostępu do wiarygodnych wiadomości.

Czytaj także: Instagram dołącza do walki z dezinformacją na temat koronawirusa

Jak czytamy, platforma zacznie pokazywać więcej informacji od Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) i lokalnych ministerstw zdrowia na górze swojego kanału.

Źródło: socialmediatoday.com

Źródło informuje, że w sytuacjach kryzysowych z przeszłości Instagram dodawał tylko odpowiednie linki i podpowiedzi w powiązanych wyszukiwanych hasłach, jednak biorąc pod uwagę, jak poważna jest sytuacja związana z koronawirusem, serwis chce zwiększyć widoczność tych alertów.

Socialmediatoday.com komentuje dalej, że biorąc pod uwagę zasięgi Instagrama, to bardzo korzystna aktualizacja, która może przyczynić się do rozpowszechniania dokładnych i prawdziwych informacji o koronawirusie w mediach społecznościowych i poza nimi.

Dodatkowo Instagram ogłosił zakaz wyszukiwania efektów AR związanych z pandemią: „Nie zezwalamy już ludziom na wyszukiwanie efektów AR związanych z COVID-19 na Instagramie, chyba że zostały opracowane we współpracy z uznaną organizacją zdrowia. Jest to część naszych nieustających wysiłków na rzecz lepszego łączenia ludzi z wiarygodnymi informacjami zdrowotnymi” – czytamy.

Źródło informuje, że komunikat ten związany jest z obawami dotyczącymi koronawirusowych filtrów, które użytkownicy zgłaszali jako dezinformujące, budzące niepokój i nieodpowiednie, biorąc pod uwagę rosnącą liczbę ofiar śmiertelnych.

Źródło: socialmediatoday.com

Oprócz tego Instagram wprowadza nową naklejkę, która powstała w ramach podziękowania pracownikom służby zdrowia czuwającym nad bezpieczeństwem ludzi.

Źródło: socialmediatoday.com

Przez coraz większą liczbę pracowników, którzy mają pozostać w domu, sieci społecznościowe staną się jednym z głównych źródeł informacji i interakcji, więc takie działania są bardzo potrzebne – ocenia źródło. (kd)

Źródło:

socialmediatoday.com, Instagram Bans Searches for COVID-19 AR Effects, Adds New Information Prompts in Home Feeds , Andrew Hutchinson, 14.03.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin