Jakie są zarobki w agencjach PR? Wyniki badania ZFPR-u

dodano: 
30.07.2019
komentarzy: 
0

Ile średnio zarabia się w branży public relations? Związek Firm Public Relations opublikował 30 lipca 2019 roku wyniki badania wynagrodzeń i stawek godzinowych za usługi konsultantów w agencjach PR.

W badaniu wzięło udział 20 firm PR zrzeszonych w Związku. Opublikowano wartości przeciętnych miesięcznych wynagrodzeń całkowitych brutto z umów o pracę (rynkowa mediana) oraz stawki godzinowe dla typowych stanowisk w branży. Dane dotyczą zarobków w 2018 roku.

Z danych ZFPR wynika, że prezes agencji (CEO) otrzymywał przeciętnie 25 tys. zł brutto, dyrektor zarządzający zarabiał z kolei 22 tys. zł. Dyrektorzy działów mogli liczyć na blisko 12 tys. zł, a osoby pełniące funkcje Account Directorów i Group Account Managerów na 11,3 tys. zł.

Zarobki na pozostałych stanowiskach menedżerskich znalazły się w przedziale od blisko 6,4 tys. zł dla Junior Account Managerów, przez 7,1 tys. zł dla Account Managerów, do 9,4 tys. zł. dla Senior Account Managerów.

Senior Account Executive w agencji otrzymywał niecałe 6 tys. zł, Account Executive – blisko 4,8 tys. zł, a Junior Account Executive – prawie 3,5 tys. zł. Wynagrodzenie asystentów to z kolei 2,9 tys. zł.

„Dopasowanie stanowisk do modelu badania oparte zostało na wzorcowych opisach poszczególnych stanowisk. Każde stanowisko z modelu badania posiada zwięzły opis głównych obszarów odpowiedzialności, kompetencji i wymagań stawianych zajmującym je osobom” – czytamy w informacji o badaniu.

ZFPR podał również mediany stawek godzinowych, pokrywających wszystkie koszty związane z realizacją projektu i zawierające marżę. Na stanowiskach CEO i prezesa kwota ta wyniosła 650 zł, a dyrektor zarządzający otrzymywał 515 zł. Stawka godzinowa dyrektora działu to 448 zł, natomiast na pozostałych stanowiskach menedżerskich wahała się od 250 zł do 373 zł. Osoby na niższych stanowiskach otrzymywały godzinowe wynagrodzenie od 95 zł (asystent) do 200 zł (Senior Account Executive).

Zobacz też:

Poprzednie badanie wynagrodzeń ZFPR-u

Raporty PRoto.pl na temat wynagrodzeń w poszczególnych agencjach: edycja 1 i 2

O badaniu:

Informacje prezentowane w raporcie zawierają opracowane statystycznie dane uzyskane metodą kwestionariuszową, które zostały zweryfikowane przez zespół analityków z Willis Towers Watson Polska. Wynagrodzenie całkowite to suma rocznej płacy zasadniczej brutto i wartości wynagrodzeń zmiennych należnych w całym roku kalendarzowym 2018,  podawana w celu oszacowania całkowitego wynagrodzenia wypłaconego pracownikowi – obejmującego zarówno płacę gwarantowaną jak i zmienną. Wartość roczna TR podzielona przez 12 stanowi Miesięczne Wynagrodzenie Całkowite (MTR). Wartość wyrażona brutto dla umów o pracę – czyli obejmuje kwotę przekazaną pracownikowi oraz pobrany PIT i tzw. „ZUS pracownika”.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin