.

Kobiety w Arabii Saudyjskiej będą mogły prowadzić samochody. Marki motoryzacyjne zareagowały

dodano: 
29.09.2017
komentarzy: 
0

Król Arabii Saudyjskiej wydał w tym tygodniu dekret zezwalający kobietom na prowadzenie samochodów (nowe prawo ma wejść w życie w czerwcu 2018 roku – przyp. red.). Marki motoryzacyjne szybko zareagowały i odwołały się do tego wydarzenia w swojej komunikacji – podaje adweek.com.

Źródło: twitter.com/EricTrager18

Jak pisze źródło, nikt nie zrobił tego jednak tak sprytnie jak Ford. Amerykański koncern w swoim tweecie opublikował zdjęcie, które przedstawia samochodowe lusterko wsteczne, w którym odbijają się oczy kobiety. Wokół lusterka znajduje się czarne tło, a cała kreacja wygląda tak, jakby kobieta miała charakterystyczne dla muzułmanek nakrycie głowy. Zdjęcie opatrzono podpisem: „Witamy na siedzeniu kierowcy” – podaje adweek.com.

Źródło: twitter.com/FordMiddleEast

„Piękno tkwi w prostocie” – pisze źródło i przyznaje, że komunikacja Forda okazała się lepsza od tego, co zrobili Nissan czy Volkswagen.

Pod tekstem na adweek.com pojawiła się jednak aktualizacja wpisu, z którego dowiadujemy się, że kreacja Forda może nie być w całości autorska. Źrodło podaje, że odział agencji J. Walter Thompson w Doha w ubiegłym roku podczas Dubai Lynx dostał nagrodę za podobną reklamę stworzoną dla strony raseef22.

Źrodło: screen adweek.com

(pp)

Źródło:

adweek.com, Ford Made the Perfect Ad in Response to Saudi Arabia Lifting Its Ban on Women Drivers, Tim Nudd, 28.09.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin