Marki „zmarnowały” 1/3 swoich logotypów na rzecz Dnia Walki z Marnowaniem Jedzenia

dodano: 
30.09.2020
komentarzy: 
0

29 września 2020 roku po raz pierwszy obchodzony był Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia. Został on ustanowiony przez ONZ i ma na celu zwiększenie świadomości o klimatycznych konsekwencjach wynikających z marnowania żywności.

Do apelu włączyła się aplikacja Too Good To Go i znane marki, takie jak: Bank Żywności, BP, Carrefour, MAKRO, Natura Cold Press, North Fish, Pizza Hut oraz Starbucks czy portal Onet. We wspólnym działaniu firmy chciały pokazać, że marnowanie jedzenia nie ma sensu, dlatego też 29 września zniknęła 1/3 ich logotypów. Jak informuje Too Good To Go, właśnie taki ułamek żywności zostaje wyrzucony do kosza każdego roku.

Źródło: facebook.com/Carrefour

„Pomysł z zasłonięciem 1/3 logo w naszym odczuciu jest najlepszą formą, która podkreśla skalę problemu, z jaką się mierzymy” – mówiła Anna Kurnatowska, Country Manager Too Good To Go w Polsce. „Nic tak nie działa na naszą percepcję, jak zobrazowanie tego, o czym mówimy. Takim działaniem chcemy zwrócić uwagę, że marnowanie 1/3 (jedzenia – przyp. red.) nie ma sensu. Przez edukację społeczeństwa i zwiększenie świadomości problemu możemy dołożyć małą cegiełkę i sprawić, że każdego dnia coraz więcej z nas będzie działać w duchu »zero food waste«. Wierzymy, że metodą małych kroków osiągniemy cel ustanowiony przez ONZ i ograniczymy ilość marnowanego jedzenia oraz emisję gazów cieplarnianych” – dodała.

Organizatorzy zapewniają, że to pierwsza sytuacja, kiedy duże marki pozwalają „zmarnować” swoje logo w ramach kampanii społecznej.

„Marnowanie żywności to aktualnie prawdziwa plaga w krajach wysoko rozwiniętych” – zapewniała również Dorota Jezierska, wiceprezes Federacji Polskich Banków Żywności. „Stosunkowo niskie ceny jedzenia i jego powszechna dostępność sprawiają, że kupujemy zbyt wiele w stosunku do tego, ile jesteśmy w stanie zjeść. Na trzy przyniesione do domu torby wypełnione zakupami spożywczymi, jedna niemal w całości ląduje w śmietniku. Paradoksalnie jednak nie stać nas na takie marnotrawstwo ani ekonomicznie, ani ekologicznie, a tym bardziej społecznie – ponad 1,6 mln Polaków żyje bowiem w skrajnym ubóstwie” – komentowała.

Zasłonięcie logotypów przez marki było kulminacyjnym punktem kampanii „1/3 jedzenia się marnuje. Uratuj ją!”, która wystartowała 8 września 2020 roku. Dowiadujemy się, że w ramach akcji na ulicach Warszawy i Krakowa można było zobaczyć reklamy, które w 1/3 zostały „zmarnowane”. Oprócz tego w działania zaangażowali się znani polscy influencerzy, którzy swoich mediach społecznościowych publikowali zasłonięte w 1/3 posty. 29 września można było też użyć specjalnej nakładki na zdjęcie profilowe w social mediach.

(kd)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin