Mieszkańcy Gliwic sami wybiorą logo swojego miasta

dodano: 
14.09.2017
komentarzy: 
0

Na jedną z trzech przygotowanych propozycji mogą zagłosować mieszkańcy Gliwic, którym prezydent miasta oddał możliwość decyzji w sprawie nowego logotypu. Dotychczasowy symbol graficzny miasta ma już 11 lat i mimo że w 2010 roku przeszedł lifting, władze uznały, że nadszedł czas na zmianę.


Obecny logotyp Gliwic

„Logo miasta nie odpowiada obecnym trendom. O przygotowanie propozycji nowego znaku poprosiliśmy agencję Rio Creativo (...). Przedstawione projekty korespondują z charakterem naszego miasta”  – wyjaśnia Krystian Tomala, zastępca prezydenta Gliwic.

Nowy logotyp miasta ma być znakiem, z którym mieszkańcy będą się identyfikowali, dlatego prezydent Gliwic zaprasza ich do udziału w konsultacjach społecznych – podaje portal urzędu miasta gliwice.eu. Głosowanie odbywa się internetowo od 13 września i potrwa do 6 października 2017 roku.

„Logo ma być nośnikiem idei związanych z tożsamością miasta, dlatego jego wybór pozostawiamy gliwiczanom. Nie chcemy wprowadzać takiej zmiany bez opinii mieszkańców” – mówi Krystian Tomala.

Poniżej – wizualizacje trzech propozycji nowych logotypów Gliwic.

Pierwsza wykorzystuje charakterystyczny gliwicki obiekt – radiostację. Jak piszą autorzy znaku, „przedstawiona jest ona w nowoczesny, odświeżony sposób, dostosowany do narzędzi komunikacji XXI wieku. Jednocześnie zachowuje ciągłość historyczną”. Przy wyborze tego logotypu fundament komunikacji można oprzeć na idei pozytywnych fal i dobrego sprzężenia zwrotnego między miastem a inwestorami czy turystami.

Druga propozycja opiera się na specjalnie zaprojektowanym kroju pisma. „Jest mocny w swojej prostocie, co czyni go zapamiętywalnym i łatwym do odtworzenia przez odbiorców. W dyskretny sposób nawiązuje do radiostacji gliwickiej” – opisują twórcy znaku. Według nich, ideą komunikacji byłyby w tym przypadku: wzrost, strzałka nawigacyjna i progres.

Trzecia propozycja ma wprost nawiązywać do historii miasta – jest odniesieniem do herbu Gliwic. „Komunikujemy wówczas, że nawet jeśli jesteśmy nowocześni, zaawansowani technologicznie, nie zapominamy o naszych korzeniach i jesteśmy dumni z historii” – piszą twórcy.

Nowe logo Gliwic będzie funkcjonowało od 2018 roku. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin