Monitorowanie mediów wśród obowiązków pracowników PR. Raport z III kwartału 2018

dodano: 
10.10.2018
komentarzy: 
0

Specjaliści z branży public relations często podkreślają, że każdy dzień rozpoczynają od przeglądu mediów. Dzięki temu wiedzą, jakie publikacje dotyczące ich marki pojawiają się w mediach, mogą na bieżąco reagować oraz komunikować się z klientami.

Obsługa narzędzi do monitorowania mediów należy do podstawowych kompetencji i zadań PR-owców, co potwierdza analiza ogłoszeń o pracę. IMM przenalizował opublikowane w internecie (w tym w mediach społecznościowych) oferty pracy w III kwartale 2018 roku. Z danych wynika, że w tym czasie zamieszczono niemal 150 ofert, w których pracodawca wymienia monitoring mediów jako jedną z wymaganych kompetencji bądź jako przyszły obowiązkek.

IMM oferty pracy Q3 2018

Najwięcej ogłoszeń ze wspomnianym monitoringiem mediów opublikowano na stronie pracuj.pl (57 proc.) oraz w sekcji z ogłoszeniami w branżowym portalu PRoto.pl (28 proc.). Wzmianki o monitorowaniu mediów w kontekście przyszłej pracy można znaleźć również na infopraca.pl (9 proc.).

Szukasz pracownika? Zamieść ogłoszenie na PRoto.pl!

Szukasz pracy? Sprawdź najnowsze oferty w zakładce Praca

IMM oferty pracy Q3 2018

Na jakich stanowiskach najczęściej wymaga się tej umiejętności? W zestawieniu IMM króluje specjalista ds. social mediów oraz Social Media & Content Marketing Specialist. Znajomość narzędzi do monitorowania mediów przyda się także przyszłemu specjaliście ds. marketingu i PR czy specjaliście ds. komunikacji.

IMM oferty pracy Q3 2018

Co oprócz monitoringu mediów wchodzi w skład umiejętności niezbędnych w pracy PR-owca lub marketingowca? Jakościowa analiza ogłoszeń pozwoliła wyodrębnić najpopularniejsze z tych kompetencji. Wśród najczęściej wymienianych bezsprzecznie króluje tworzenie wszelkiego rodzaju treści – od informacji prasowych po content na kanały socialmediowe i strony internetowe. Na drugim miejscu znajduje się opieka nad wszystkimi kanałami komunikacji, łącznie z umiejętnościami obsługi zewnętrznych narzędzi do analizy i monitorowania profili oraz Google Analytics. Na kolejnych pozycjach znalazły się utrzymywanie relacji z klientem, tworzenie raportów oraz strategii komunikacji.

Jeśli chcesz zwiększyć swoje kompetencje w zakresie monitorowania mediów, zapraszamy na cykliczne bezpłatne szkolenia w siedzibie IMM. Eksperci Instytutu Monitorowania Mediów wyjaśnią, czym jest monitoring, jak ułatwić sobie codzienną pracę i zarządzanie komunikacją, jak korzystać z najważniejszych funkcji Biuletynu IMM oraz pokażą przyjazną stronę analityki medialnej. Zapisz się już dziś i zwiększaj swoje kompetencje!

Joanna Górska, Instytut Monitorowania Mediów

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin