Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
środa, 11 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościNajważniejszy jest research, czyli co trzeba wiedzieć przed wysłaniem informacji prasowej

Najważniejszy jest research, czyli co trzeba wiedzieć przed wysłaniem informacji prasowej

Trudno znaleźć dziennikarzy, którzy chętnie napiszą o nowych działaniach firmy. Trzeba więc poszukiwać precyzyjnie. Jak dotrzeć do odpowiednich osób, radzi serwis cision.com.

Po pierwsze, trzeba poświęcić się poszukiwaniom. Ta część strategii PR nie powinna być realizowana w pośpiechu. Potrzeba czasu, by znaleźć publikacje i blogi, skierowane do konkretnej grupy odbiorców oraz dziennikarzy zajmujących się tą tematyką. Warto sięgnąć głębiej i sprawdzić, czy pisali wcześniej o podobnych markach. Trzeba także określić, jak wysoko się mierzy – czy szuka się czołowych tytułów czy mniejszych, ściślej związanych z branżą.

Dobrym sposobem jest także subskrypcja stron, które wydają się odpowiednie, by lepiej poznać rodzaj publikowanych treści. W przypadku współpracy z blogerami warto sprawdzić, czy nie podają własnych wytycznych. Poszukując odpowiedniego dziennikarza, warto prześledzić jego stronę WWW czy profile w mediach społecznościowych – to pomoże odnaleźć miejsca, w których publikuje oraz poznać zainteresowania. Jeśli wiadomość go zaciekawi, znajdzie dla niej miejsce – czytamy.

Kolejny krok to budowanie relacji. Warto śledzić dziennikarzy w kanałach społecznościowych i być czujnym – obserwować, co udostępnia czy w jakich dyskusjach uczestniczy. To pozwoli wyczuć, jaka informacja będzie dla tej osoby odpowiednia. (mb)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj