Najważniejszy jest research, czyli co trzeba wiedzieć przed wysłaniem informacji prasowej

dodano: 
10.02.2015
komentarzy: 
0

Trudno znaleźć dziennikarzy, którzy chętnie napiszą o nowych działaniach firmy. Trzeba więc poszukiwać precyzyjnie. Jak dotrzeć do odpowiednich osób, radzi serwis cision.com.

Po pierwsze, trzeba poświęcić się poszukiwaniom. Ta część strategii PR nie powinna być realizowana w pośpiechu. Potrzeba czasu, by znaleźć publikacje i blogi, skierowane do konkretnej grupy odbiorców oraz dziennikarzy zajmujących się tą tematyką. Warto sięgnąć głębiej i sprawdzić, czy pisali wcześniej o podobnych markach. Trzeba także określić, jak wysoko się mierzy – czy szuka się czołowych tytułów czy mniejszych, ściślej związanych z branżą.

Dobrym sposobem jest także subskrypcja stron, które wydają się odpowiednie, by lepiej poznać rodzaj publikowanych treści. W przypadku współpracy z blogerami warto sprawdzić, czy nie podają własnych wytycznych. Poszukując odpowiedniego dziennikarza, warto prześledzić jego stronę WWW czy profile w mediach społecznościowych – to pomoże odnaleźć miejsca, w których publikuje oraz poznać zainteresowania. Jeśli wiadomość go zaciekawi, znajdzie dla niej miejsce - czytamy.

Kolejny krok to budowanie relacji. Warto śledzić dziennikarzy w kanałach społecznościowych i być czujnym – obserwować, co udostępnia czy w jakich dyskusjach uczestniczy. To pozwoli wyczuć, jaka informacja będzie dla tej osoby odpowiednia. (mb)

 

Źródło:

cision.com, How to Find the Right Journalist to Pitch, Susan Payton, 05.02.2015
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin