.

 

Partner of Promotion dziesiąty raz z rzędu liderem rankingu agencji PR magazynu „Press”

dodano: 
02.11.2017
komentarzy: 
0

„Press” przygotował już 12. edycję rankingu agencji public relations. Magazyn przygotowuje zestawienie w oparciu o przychody firm, jakie te odnotowały w danym roku.

Jak czytamy w źródle, na pierwszym miejscu po raz dziesiąty z rzędu znalazła się agencja Partner of Promotion, która w 2016 roku uzyskała przychód wynoszący 38,790 mln zł. Firma odnotowała spadek o 1,85 proc. w porównaniu do roku 2015. Na drugim miejscu rankingu uplasowało się MSLGROUP z przychodem w wysokości 24,802 mln zł (wzrost o 17,15 proc.). Trzecia pozycja należy natomiast do 24/7Communication, które osiągnęło przychód 18,967 mln zł (wzrost o 4,47 proc.).

W czołowej dziesiątce zestawienia znalazły się jeszcze kolejno: 38PR & Content Communication, AM Art-Media Agencja PR, Solski Communications, Havas PR Warsaw, Grayling Poland, Hill & Knowlton Poland oraz Multi Communications – czytamy w listopadowym wydaniu magazynu „Press”.

W tegorocznej edycji rankingu wzięły udział 22 agencje i trzy grupy. Zestawienie przygotowano w oparciu o ankiety wypełniane przez firmy. Ponadto informacje dotyczące przychodów i zysków agencji weryfikowano ze sprawozdaniami, jakie składały do KRS-u bądź z dokumentami, na postawie których rozliczały się z urzędami skarbowymi – pisze Joanna Sędek z „Press”.

Jak podaje autorka, łączny przychód 22 agencji, które wzięły udział w tegorocznej edycji zestawienia wynosi 206,6 mln zł.

Sędek pisze, że osiem firm, które przystąpiły do ubiegłorocznej edycji rankingu, w tym roku odmówiło podania swoich wyników finansowych. Były to: Rc2 Raczkiewicz Henczke Consultants, Profile, Linkleaders, Alert Media Communications, Health Think, Public Dialog, Smart Media oraz Charyzma. Doradcy Komunikacji Biznesowej.

„Ta decyzja firm jest zapewne jednym z symptomów trudniejszej sytuacji na rynku – jak wynika ze sprawozdań finansowych w KRS, agencja Profile miała w 2016 roku spadek przychodów o 38,34 proc. – do 3,9 mln zł, agencja Alert Media Communications o 16,94 proc. – do 2,7 mln zł, a agencja Smart Media o 45,6 proc. – do 0,8 mln zł” – pisze Joanna Sędek. (pp)

Źródło:

„Press”, Ranking agencji public relations, Joanna Sędek, 11-12, 2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin