Philip Morris International zawiesza kampanię podgrzewaczy tytoniu IQOS, której ambasadorami byli młodzi influencerzy

dodano: 
14.05.2019
komentarzy: 
0

Philip Morris International postanowił zawiesić kampanię, w której młodzi influencerzy promowali elektroniczne podgrzewacze tytoniu IQOS – informuje prweek.com. Czytamy, że firma podjęła decyzję, gdy okazało się, że jedna z ambasadorek marki ma mniej niż 25 lat, co stanowi złamanie wewnętrznego regulaminu koncernu dotyczącego influencer marketingu i prawa obowiązującego w Wielkiej Brytanii.

11 maja 2019 roku agencja Reuters opublikowała artykuł, w którym m.in. przedstawia jedną z ambasadorek kampanii – dwudziestojednoletnią Rosjankę Alinę Tapilinę – przytacza źródło. Tydzień wcześniej (30 kwietnia 2019 roku), w rozmowie z prweek.com, Philip Morris International zaznaczył, że współpracuje wyłącznie z osobami powyżej 25 roku życia.

Jak czytamy, po publikacji Reutersa firma oświadczyła, że natychmiast przeprowadziła dochodzenie wewnętrzne i zawiesiła pozostałe współprace influencerskie, aby zapobiec ewentualnym kolejnym naruszeniom. Koncern dodał, że jest wdzięczny Reutersowi za zwrócenie uwagi na problem, dzięki czemu marka mogła szybko naprawić swój błąd – podaje źródło.

screenshot - Alina Tapilina

Źródło: instagram.com/alina_tapilina

W poście zamieszczonym przez Alinę Tapilinę (który w momencie publikacji tego tekstu nadal znajduje się na jej Instagramie) prezentowany jest nowy model elektronicznego podgrzewacza tytoniu, który, jak przekonuje dziewczyna, ma być bezpieczniejszy niż papierosy. Czytamy, że influencerka zapytała również swoich obserwatorów, czy też już „przeszli na IQOSa”.

Ekspert wypowiadający się dla prweek.com stwierdził, że Philip Morris od miesięcy próbuje dotrzeć do milionów młodych osób na całym świecie poprzez media społecznościowe i teraz przestaje to robić tylko dlatego, że został przyłapany. Czytamy, że firma przedstawiła Alinę Tapilinę jako pojedynczy przypadek, jednak Reuters zaprezentował wiele przykładów młodych, wpływowych influencerów współpracujących z koncernem.

Według danych Kampanii na rzecz dzieci bez tytoniu (Campaign for Tobacco-Free Kids), od marca 2018 roku do marca 2019 roku posty z hashtagiem #iqos były przeglądane 179 milionów razy na Instagramie i Twitterze – przytacza źródło. (ak)

Zdjęcie główne: By SimonDes for Philip Morris International - Own work [CC BY-SA 4.0] via Wikimedia Commons

Źródło:

prweek.com, Phillip Morris International suspends iQOS influencer campaigns, Arvind Hickman, 13.05.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin