Polscy CEO wolą LinkedIna

dodano: 
03.08.2017
komentarzy: 
0

Jedynie pięć proc. prezesów największych polskich firm prowadzi swoją komunikację na Twitterze – wynika z badania sieci ECCO International Communications. Okazuje się, ze działający w Polsce CEO wolą LinkedIna, a konto w tym portalu ma 30 proc. z nich. Jedynie szefowie z Niemiec i Rosji znaleźli się w zestawieniu niżej niż Polacy.

Autorzy badania krytycznie oceniają niską pozycję polskich CEO w zestawieniu. Jak argumentują, profesjonalne media społecznościowe, takie jak LinkedIn czy Twitter, pozwalają na stały kontakt z rynkiem i stanowią kanał dystrybucji wiadomości na temat firmy. Dzięki temu – twierdzą specjaliści z grupy On Board Think Kong, która jest reprezentantem ECCO w Polsce – prezesi mają szansę pozytywnie wpływać na wizerunek swojego przedsiębiorstwa i jego notowania.

„Digitalizacja komunikacji, a w jej ramach relacje prowadzone przez CEO firmy na Twitterze i LinkedInie, to doskonała szansa na inicjowanie angażujących interakcji z otoczeniem biznesowym firmy, klientami, liderami opinii, dziennikarzami czy inwestorami” – przekonuje Norbert Ofmański, CEO Grupy On Board Think Kong.

W socialmediowej komunikacji przodują Francuzi – wynika z badania. Na LinkedInie obecnych jest 70 proc. szefów pochodzących z tego kraju, a z Twittera korzysta 35 proc. Zaraz za nimi znaleźli się Norwegowie, a podium zamykają menedżerowie z Australii.

infografika

Pracownicy sieci ECCO zauważyli ponadto, że w Stanach Zjednoczonych – kraju, w którym powstało wiele pionierskich rozwiązań związanych z komunikacją – tylko 25 proc. prezesów firm o największej kapitalizacji ma konto na Twitterze. Na LinkedInie – 35 proc.

Autorzy badania dodają jednak, ze ważna jest nie tylko obecność w social mediach, lecz także aktywność. Często aktualizowany profil CEO Apple’a Tima Cooka, którego obserwuje ponad 5,5 mln osób, wygląda zupełnie inaczej niż konto Stéphane’a Richarda z Orange. Wpisy dodawane są tam co kilka dni, a licznik jego obserwujących wskazuje jedynie na 37 tys.

O badaniu:

Badanie ECCO International PR Network objęło swoim zasięgiem ponad 20 krajów z całego świata. Analizie została poddana komunikacja na Twitterze i LinkedInie prowadzona przez CEO 400 firm z największą kapitalizacją z m.in. Australii, Austrii, Brazylii, Czech, Egiptu, Francji, Niemiec, Węgier, Irlandii, Włoch, Norwegii, Polski, Rosji, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, a także państw Ameryki Łacińskiej – Argentyny, Chile, Meksyku i Peru. Polską edycję rankingu przygotowała Grupa On Board Think Kong.

(mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin