.

 

Szeptszum – powstała nowa agencja marketingu odpowiedzialnego społecznie

dodano: 
23.09.2020
komentarzy: 
0

We wrześniu 2020 roku na polskim rynku pojawiła się nowa agencja marketingu odpowiedzialnego społecznie – Szeptszum. Celem firmy jest wprowadzanie programów CSR-owych oraz działań marketingowych w oparciu o transparentność i ideologię zero waste. Inicjatywa ma być odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy chcą działać w oparciu o green marketing, wprowadzając proces zmian na wszystkich poziomach działalności biznesu.

Założycielkami agencji są Martyna Zastawna, Ada Gruszka i Anna Domin.

założycielki

Od lewej: Anna Domin, Martyna Zastawna, Ada Gruszka

Martyna Zastawna jest propagatorką idei zero waste i odpowiedzialności społecznej w biznesie, a także ekspertką ds. CSR-u. Jest też założycielką start-upu WoshWosh, który zajmuje się renowacją, odnową i czyszczeniem butów. Jest wykładowczynią społecznej odpowiedzialności biznesu oraz mentorką, skupiająca się na zagadnieniu odpowiedzialnej mody.

Ada Gruszka to fotografka młodego pokolenia, działająca na rynku polskim i zagranicznym. Jako artystka podkreśla istotę zmian w zakresie komunikacji i konsumpcji. Jej prace zostały docenione przez magazyn „Vogue” w Polsce i we Włoszech. Współpracowała z markami takimi jak Oskar Zięta, Elementy, Mandel Store, Resibo czy Gino Rossi. Dodatkowo w „Monogram Magazine” stworzyła kreację edytorialową m.in. dla Rolexa, Boucheron, Gucci i Omegi.

Anna Domin jest ekspertką w zakresie łączenia wszystkich aspektów komunikacyjnych, filozfoką i graficzką. Z rynkiem marketingowym związana jest od ponad 15 lat – posiada doświadczenie w zakresie kreowania wizerunku w oparciu o strategię 360. Doradza w zakresie employer brandingu i wprowadzania programów CSR.

Jak tłumaczą założycielki, wprowadzanie programów CSR-owych to trend, jaki panować będzie w najbliższych latach, który nie ominie obszarów komunikacji i marketingu. W informacji prasowej zwracają uwagę także na dyrektywy i uchwały przyjęte przez Unię Europejską, które pokazują, że globalne ocieplenie i zmiany klimatyczne są obecnie kluczowymi kwestiami związanymi ze zrównoważonym rozwojem. Zdaniem założycielek Szeptszum sprawia to, że firmy muszą dzisiaj zaplanować działania, które pozwolą im spełniać określone normy i wskaźniki oraz stworzyć środowisko pracy sprzyjające nadchodzącym na świecie zmianom.

„Doświadczenie zdobyte w wielu agencjach przy produkcji dużych kampanii i sesji fotograficznych pokazało mi, że bardzo wiele procesów produkcyjnych wymaga natychmiastowej zmiany. Dzisiaj nikt tak naprawdę nie patrzy na to, co się dzieje na samych planach zdjęciowych, jakich narzędzi, materiałów się używa, ile rekwizytów, zbędnych elementów, ale przede wszystkim śmieci generujemy podczas procesu tworzenia kampanii, a co za tym idzie również środków finansowych. Przyszedł czas na refleksję nad tym, co tak naprawdę jest ważne, poszukiwania sposób optymalizacji działań, tak aby klient był zadowolony ze współpracy i jej efektów, a jednocześnie miał świadomość, że podjęte działania były zgodne z założeniami green marketingu” – mówi Ada Gruszka.

„W Szeptszum chcemy wspierać firmy zakresie budowania marki w zgodzie z zasadami CSR, ale przede wszystkim generować szepty, które otworzą organizacje na nowe możliwości i pozwolą tworzyć biznesy opierające się na ciągłym rozwoju i dostosowywaniu się do zmieniającego świata” – dodaje Anna Domin.

Jak tłumaczą założycielki, w swoich działaniach agencja wychodzi od procesów związanych z CSR-em, a nie marketingiem. „Marketing jest u nas narzędziem do komunikacji, z zachowaniem podejścia w duchu zero waste. Naszym zadaniem jest zmieniać organizacje tak, aby miały one realny wpływ na poprawę środowiska i też zmieniały swoje otoczenie na tyle, na ile mogą. Wiarygodność i transparentność to u nas podstawa w procesie komunikacji. Całość procesów generowanych do osiągnięcia celu ma być przejrzysta – zarówno klient, jak i odbiorca może powiedzieć SPRAWDZAM, na każdym etapie realizacji projektów i uzyskać odpowiedź, wyniki, plany” – komentuje Martyna Zastawna.

Agencja pracuje obecnie nad dwoma dużymi projektami, o których poinformuje wkrótce. „Zaczynamy od szeptu, a kończymy na szumie” – przekazuje PRoto.pl Martyna Zastawna. (ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin