„Przemoc to nie tradycja”. Nowa kampania Centrum Praw Kobiet

dodano: 
30.11.2021
komentarzy: 
0

Centrum Praw Kobiet z agencją Dziadek do orzechów z okazji międzynarodowej inicjatywy „16 dni akcji przeciwko przemocy” rozpoczęły nową kampanię społeczną. Akcja pod hasłem „Przemoc to nie tradycja” podejmuje temat wypowiedzenia przez Polskę Konwencji stambulskiej oraz obaw związanych z tym krokiem.

Jak wyjaśniają organizatorzy kampanii, wypowiedzenie Konwencji Stambulskiej często jest uzasadniane jej „sprzecznością z polską kulturą, polską tradycją, historią i religią”. Kampania CPK ma pokazać, jakie faktyczne skutki dla kobiet w Polsce może nieść za sobą wypowiedzenie Konwencji stambulskiej, a także zachęcić do wspierania działań CPK.

Działania prowadzone będą m.in. w mediach społecznościowych. W kanałach Centrum Praw Kobiet przez 16 dni publikowane są wpisy w ramach akcji. Pierwszy z nich zamieszczono 25 listopada – był to film-teledysk opatrzony piosenką, której tekst „niesie za sobą mocny manifest dotyczący wypowiedzenia Konwencji”.

Agencja Dziadek do orzechow posłużyła się w kampanii elementami nawiązującymi do regionalnej sztuki ludowej. W ten sposób symbolicznie chce pokazać, że „polska kultura nie godzi się na ograniczanie praw kobiet i stosowanie przemocy domowej”. Agencja opracowała koncepcję i strategię kampanii, zajęła się także przygotowaniem materiałów graficznych

„We współpracy z utalentowanymi twórcami stworzyliśmy od podstaw piosenkę i teledysk, w których jednogłośnie mówimy: Przemoc to nie tradycja! Krzywdzące oblicze kultury, o której mowa, zostało pokazane za pomocą symbolicznej, przemocowej choreografii wplecionej do tradycyjnego tańca ludowego. W kampanii wzięli udział nie tylko niesamowici artyści, ale też aktywistki i influencerki, co tylko upewniło nas, że groźba wypowiedzenia Konwencji stambulskiej jest ważnym tematem dla wielu Polek i Polaków” – komentuje  Weronika Pala, Account Manager w agencji Dziadek do orzechów.

 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin