.

 

PSPR dołącza do Global Alliance

dodano: 
13.05.2020
komentarzy: 
0

Polskie Stowarzyszenie Public Relations ogłosiło w maju 2020 roku dołączenie do grona członków konfederacji Global Alliance for Public Relations and Communications Management. Międzynarodowa organizacja zrzesza obecnie ponad 280 tys. praktyków i naukowców z całego świata reprezentowanych przez ponad 70 krajowych organizacji z branży public relations. Global Alliance działa od 1996 roku, a jego misją jest ujednolicenie charakterystyki zawodu PR-owca, podniesienie standardów zawodowych, dzielenie się wiedzą i bycie globalnym głosem public relations w interesie publicznym.

PSPR jest pierwszym polskim przedstawicielem w Global Alliance. Dołączenie do organizacji ma być dla polskiego stowarzyszenia szansą na rozwój i otwarciem na komunikację międzynarodową.

„Za naszą decyzją przemawiały liczne argumenty. Między innymi: wielki potencjał biznesowego networkingu, różnorodne projekty obejmujące wiele państw i – niemniej ważne – polski głos regularnie zabierany w światowej dyskusji nad przyszłością, wyzwaniami public relations. Wraz z dołączeniem do Global Alliance zobowiązaliśmy się też w imieniu wszystkich członków do przestrzegania kodeksu etycznego GA, którego zasady i wartości  zostaną uwzględnione także  przy tworzeniu nowego kodeksu etycznego PSPR” – tłumaczy Luiza Jurgiel-Żyła, prezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

„Zasady, według których działa  PSPR, są zgodne z misją reprezentowania naszej profesji i promowania standardów etycznych oraz rozwoju zawodowego na całym świecie przez Global Alliance. Ci z nas, którzy mają szczęście pracować w public relations i komunikacji, mogą wnieść ogromny pozytywny wkład w przywrócenie zaufania publicznego do sprawdzonych i wiarygodnych źródeł informacji. Cieszymy się na współpracę z zarządem i członkami PSPR” – komentuje Justin Green, prezes Global Alliance.

Jak informuje PSPR, Global Alliance duży nacisk kłądzie na edukację i doskonalenie umiejętności swoich członków, dzięki czemu osoby zrzeszone w PSPR otrzymają dostęp do wiedzy z zakresu PR i komunikacji.

„To także dla nas szansa na promowanie polskiej branży PR na arenie międzynarodowej. To wreszcie sposób na skuteczne systematyczne zwracanie uwagi na to co interesującego się dzieje na naszym rynku” – dopowiada Emilia Zakrzewska, wiceprezes PSPR.

PSPR zamierza także aktywnie reprezentować branżę public relations w wydarzeniach oraz inicjatywach organizowanych przez GA. Polskie stowarzyszenie planuje też uruchomienie anglojęzycznej wersji swojej strony internetowej z myślą o członkach GA. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin