.

 

Ranking ZFPR za 2013 rok: najwięcej zarobili Partnersi, MSL i Grayling

dodano: 
27.06.2014
komentarzy: 
0

Po raz drugi Związek Firm Public Relations opublikował ranking agencji według fee income. W zeszłym roku największe honoraria trafiły do agencji Partner of Promotion (15,5 mln zł), MSLGROUP (10,5 mln) i Grayling Poland (7,1 mln). Łączny wynik fee income 22 agencji uwzględnionych w rankingu to 101,3 mln zł, co w przeliczeniu na agencję daje 4,6 mln zł.

Na potrzeby rankingu jego audytor, Grupa Strategia, zdefiniował fee income jako różnicę między przychodem netto agencji ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów. Kolejność czołówki rankingu pod względem przychodów netto kształtuje się w tym roku inaczej niż w ubiegłym. Co prawda agencja Pawła Trochimiuka nadal jest liderem (36,4 mln zł, fee stanowi 42,6 proc. tej kwoty), ale kolejne miejsca zajęły tym razem agencje: Walk (17,6 mln i 33 proc.) oraz Havas PR. Ta jednak nie podała sumy swoich honorariów (jej przychód wyniósł 14,1 mln zł). Fee income stanowiło w 2013 roku największą część przychodów netto w przypadku agencji: Neuron (93,8 proc.), Vision Group (86,5 proc.), MSLGROUP (84 proc.) i Rc2 (82 proc.). Łączne przychody wszystkich agencji uwzględnionych na liście to 189,3 mln zł (średnia na agencję to 8,6 mln zł).

Czytaj komentarze szefów agencji, które wzięły pełny udział w rankingu ZFPR

Jak ranking komentują przedstawiciele agencji, które podały częściowe dane?

Komentarze z agencji, które nie wzięły udziału w rankingu

Kliknij na obrazki, aby powiększyć

W rankingu, który składał się z dwóch list (oddzielnie dla całkowitych przychodów netto i fee income), łącznie uwzględniono 27 agencji. 17 z nich przesłało pełne dane. Agencje Havas PR, Marketing & Communications Consultants, Fleishmann Hillard, Monday PR i Telma Group przesłały jedynie dane dotyczące łącznych przychodów netto. Z kolei agencje Genesis, TBT, 24/7 Communications, Martis Consulting przesłały jedynie informacje o swoim fee income.

Audyt rankingu został przeprowadzony w losowo wybranych agencjach. Audytor nie podał jednak do wiadomości, ile agencji zostało nim objętych. (ks)

Czytaj też komentarze szefów agencji, które wzięły udział w rankingu ZFPR

Jak ranking komentują przedstawiciele agencji, które podały częściowe dane?

Komentarze z agencji, które nie wzięły udziału w rankingu

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin