Monitorowanie mediów wśród kompetencji pracowników PR. Raport z I kwartału 2019

dodano: 
16.04.2019
komentarzy: 
0

Monitorowanie mediów jest jednym z najważniejszych wymagań w przypadku ofert pracy związanych z branżami takimi jak m.in. PR, marketing oraz social media. Instytut Monitorowania Mediów zbadał opublikowane w internecie i mediach społecznościowych ogłoszenia o pracę w I kwartale 2019 roku. Z danych wynika, że w tym czasie zamieszczono ponad 170 ofert, w których pracodawca wzmiankował monitorowanie mediów jako jedną z wymaganych kompetencji.

Raport monitorowanie mediów I kwartał 2019

Najwięcej ofert pracy z takim wymaganiem pojawiło się w portalu pracuj.pl (58 proc.), a także w sekcji ogłoszeń o pracę w portalu branżowym PRoto.pl (17 proc.). 14 proc. ogłoszeń zostało zamieszczonych w portalu z ogłoszeniami infopraca.pl. Pozostałe oferty pracy znalazły się m.in. na ngo.pl oraz na Facebooku, Goldenlinie oraz gazetapraca.pl.

Szukasz pracownika? Zamieść ogłoszenie na PRoto.pl!

Raport monitorowanie mediów I kwartał 2019

IMM sprawdził także, na jakich stanowiskach najczęściej przydaje się umiejętność obsługi narzędzi do monitorowania mediów. Z analizy danych wynika, że taki wpis w CV przyda się szczególnie podczas aplikowania na stanowisko specjalisty ds. public relations. Wiele ogłoszeń dotyczy branży specjalizującej się w szeroko pojętej komunikacji, więc także przyszły Social Media Specialist oraz specjalista ds. marketingu powinien posiadać umiejętności monitorowania mediów. Pozostałe publikacje dotyczą głównie aplikacji na stanowiska stażystów oraz asystentów w działach marketingu i komunikacji. Znacząca liczba ogłoszeń, w których jednym z wymagań była umiejętność monitorowania mediów, dotyczyła aplikacji na stanowisko rzecznika prasowego.

Szukasz pracy? Sprawdź najnowsze oferty w zakładce Praca

Raport monitorowanie mediów I kwartał 2019

Jakie jeszcze kompetencje mogą łączyć się z pracą w branży komunikacyjnej? Przygotowana przez Instytut Monitorowania Mediów analiza ogłoszeń wyodrębniła najpopularniejsze z nich. Zdecydowanie najczęściej powtarza się umiejętność tworzenia treści – 57 proc. wszystkich ogłoszeń zawierała wymóg umiejętności pisania i redagowania artykułów, postów w mediach społecznościowych czy informacji prasowych. Na drugim miejscu (16 proc.) znalazły się kompetencje związane z wyszukiwaniem informacji, czyli tzw. researchem. Istotne były także zdolności ułatwiające kontakt z dziennikarzami (9 proc.), koordynację projektów (8 proc.) oraz pozwalające na efektywny kontaktem z klientami (6 proc.). Na ostatnim miejscu znalazła się obsługa kanałów socialmediowych – głównie Facebooka, Twittera, Instagrama, na którą zwracano uwagę w 4 proc. ogłoszeń.

Autorka badania: Joanna Górska, Instytut Monitorowania Mediów

Źródło: monitoring IMM Internetu i mediów społecznościowych pod kątem ofert pracy w kontekście monitoringu mediów w I kwartale 2019 roku.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin