Reklamy wideo teraz również na Pintereście

dodano: 
24.08.2016
komentarzy: 
0

Pinterest, czyli kanał, gdzie znajdziemy zarówno zdjęcia, jak i instrukcje czy przepisy, dołączył do grona platform oferujących reklamy wideo. Firma poinformowała, że tzw. promowane wideo będą mogli kupić marketerzy w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Filmy będą wyświetlać się przede wszystkim w kanałach użytkowników, ale z czasem może także w wynikach wyszukiwania i innych częściach aplikacji – podaje forbes.com.

„Jest wiele miejsc, gdzie użytkownicy mogą obejrzeć wideo, ale nie mogą zrobić dodatkowego kroku, by dowiedzieć się więcej o produkcie czy jego zakupie – na Pintereście ludzie są po to, by to robić” – powiedział Mike Bidgoli, menedżer produktu ds. monetyzacji w Pintereście.

Jak czytamy, 75 proc. contentu Pinteresta stanowią treści tworzone przez firmy. Dowiadujemy się również, że wprowadzenie reklam wideo do aplikacji było na szczycie próśb kierowanych do firmy przez marketerów. Z platformy korzysta miesięcznie 100 milionów użytkowników, a liczba publikowanych na niej wideo w ciągu ostatniego roku wzrosła o 60 proc. – informuje Forbes.

Dane udostępnione na początku 2016 roku przez Kleiner Perkins Caulfield & Byers pokazały, że 55 proc. użytkowników Pinteresta chce kupować produkty, podczas gdy w innych mediach społecznościowych ten odsetek wynosi tylko 12 proc.

Te na Facebooku czy Twitterze różnią się od tych z Pinteresta – informuje forbes.com. Nie są one bowiem odtwarzane automatycznie od początku do końca, ale pojawiają się jako zapowiedzi w kanałach użytkowników i będą odtwarzane z prędkością odpowiadającą tempu scrollowania odbiorcy. By obejrzeć film, wystarczy na niego kliknąć.

Pod wideo odbiorcy znajdą zdjęcia produktów, które mogą kupić. Prawie 70 proc. użytkowników Pinteresta deklaruje, że wideo na tej platformie pobudza ich do podjęcia akcji – czytamy.

Dowiadujemy się, że obecnie reklama w formie filmu na Pintereście może trwać maksymalnie 5 minut, ale ten czas może zostać wydłużony. Ponadto, na razie te wideo są dostępne tylko w wersji mobilnej.

Marka The General Mills jest przykładem firmy, której promowane wideo były 4 razy bardziej zapamiętywane niż inne formy reklamy na Pintereście - czytamy.

Pinterest na początku sierpnia przyznał się do testowania ulepszeń reklam wideo przez zwiększenie dystrybucji filmów i włączenie bardziej spersonalizowanych propozycji tego typu treści informuje źródło.

Na koniec czytamy, że inwestorzy wycenili aplikację na 11 miliardów dolarów. Co więcej, w 2015 roku firma miała wygenerować około 100 milionów dolarów zysku.
(ak)

Źródło:

Forbes.com, Pinterest Debuts Video Ads, Kathleen Chaykowski, 17.08.216
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin