.

 

Rusza druga edycja raportu wynagrodzeń w agencjach PR

dodano: 
06.11.2017
komentarzy: 
0

„Kwestia wynagrodzeń w polskich firmach to temat tabu. Tymczasem, informacje na temat płac, zwłaszcza w przypadku hermetycznych branż, takich jak PR-owa, są w większości przypadków tajemnicą poliszynela” – mówiła w 2016 roku Joanna Jałowiec, redaktor naczelna PRoto.pl. Zaprosiliśmy wtedy polskie agencje PR do opublikowania informacji na temat wynagrodzeń, by rozpocząć dyskusję na temat jawności płac na rynku public relations.

Zgodnie z zapowiedziami, w tym roku kontynuujemy inicjatywę. Zapraszamy agencje public relations do wzięcia udziału w drugiej edycji raportu wynagrodzeń.

Jakie korzyści przynosi branży PR raport wynagrodzeń?
Naszym zdaniem jawne przedstawienie takich informacji może wpłynąć na udoskonalenie działań w kontekście empolyer brandingu, w tym ułatwienie procesu rekrutacji (zainteresowany kandydat będzie wiedział, na jakie wynagrodzenie może liczyć). Większa świadomość (lub po prostu konkretna wiedza) ukróci plotki, na które często trafiają potencjalni kandydaci, przeglądając fora dyskusyjne o przyszłym miejscu pracy.

Ponadto, agencje zyskają informacje o średnich zarobkach w innych firmach, co pozwoli im na weryfikację własnej siatki wynagrodzeń. Szczegółowe opisy poszczególnych stanowisk pokazują, jak różne zadania może wykonywać, na przykład, Account Executive w dwóch różnych miejscach.

Co znajdzie się w raporcie?
Tak jak w poprzednim roku, oprócz informacji o proponowanych wynagrodzeniach (kwoty netto) i benefitach, na jakie mogą liczyć pracownicy, udostępnimy opisy obowiązków na danych stanowiskach. Wypełniający, by wyjaśnić ewentualne różnice w strukturze agencji, będą mogli je modyfikować i uszczegółowiać.

Raport będzie też zawierał informacje o liczbie osób obecnie zatrudnionych w agencji oraz to, czy należy ona do którejś z branżowych sieci.

Wyniki ankiety, podobnie jak w zeszłym roku, mają charakter jawny i będą publikowane wraz z nazwami agencji.

Kto może wziąć udział w raporcie?
Do udziału w raporcie zapraszamy agencje, które w III kwartale 2016 roku i trzech pierwszych kwartałach 2017 roku zamieściły najwięcej ogłoszeń w dziale Praca portalu PRoto.pl (minimum pięć), czyli najbardziej aktywnych pracodawców.

Dodatkowo, na wniosek agencji spoza Warszawy, zapraszamy do projektu podmioty z największych polskich miast: Krakowa, Poznania, Łodzi, Trójmiasta, Katowic i Wrocławia, a także wszystkie agencje, które wyrażą wolę wypełnienia ankiety.

Chętnych zapraszamy wysyłania zgłoszeń na adres redakcja@proto.pl. Otrzymają Państwo wówczas link do ankiety.

Końcowe tabele z wynagrodzeniami będziemy wysyłać uczestnikom ankiety do akceptacji, żeby zweryfikować dane i uniknąć jakichkolwiek błędów. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin